اخبار متفرقه

نورپردازی مناسب برای فروشگاه زیورآلات و جواهرات

نورپردازی مناسب برای فروشگاه زیورآلات و جواهرات : اگر شما فروشگاه زیورآلات و جواهرات دارید باید بدانید که نورپردازی ویژه ای را باید برای آن جا در نظر بگیرید
امتیاز دهید

نورپردازی مناسب برای فروشگاه زیورآلات و جواهرات : اگر شما فروشگاه زیورآلات و جواهرات دارید باید بدانید که نورپردازی ویژه ای را باید برای آن جا در نظر بگیرید. زیباترین و درخشان ترین الماس موجود در فروشگاه شما اگر نورپردازی درست نشده باشد نمی تواند جلب نظر کند. مهم نیست چه نوع جواهراتی در فروشگاه دارید. اصلا نوع جواهرات به تنهایی قادر به جلب نظر مشتری نیست. با یک نورپردازی درست و اصولی می توان یک بیننده را به یک خریدار تبدیل کرد.

انتخاب نورپردازی فروشگاه طلا و جواهر کار آسانی نیست. سایه های ناخواسته و انعکاس نور دو عامل مهم بد جلوه دادن جواهرات هستند. هنگام انتخاب نورپردازی فروشگاه، ارتفاع سقف را در نظر بگیرید. ارتفاع سقف در طراحی نورپردازی اهمیت دارد. به عنوان مثال، اگر فروشگاه شما دارای سقف بلندی باشد، بهتر است از نور نقطه ای استفاده کنید. اگر سقف کوتاهی دارید، سعی کنید با استفاده از چراغ های آویز با زاویه نور مناسب نورپردازی را انجام دهید. استفاده از لامپ های هالوژن برای نورپردازی ویترین ها خوب است. چرا که آنها نور بیشتری نسبت به لامپ های معمولی تولید می کنند.

با این حال، اشکالات عمده ای در استفاده از نورپردازی با هالوژن وجود دارد. هالوژن گرمای زیادی تولید می کند که می تواند مشکل ساز باشد. به این ترتیب که گرمای تولید شده بر دمای فروشگاه تاثیر می گذارد و هزینه های مصرف آب و برق را افزایش می دهد. همچنین این لامپها یک نور زرد منتشر می کنند که بر روی رنگ واقعی الماس یا سایر جواهرات تاثیر بد می گذارد. در زیر یک نور اشتباه ممکن است طلای سفید یک طلای زرد به نظر برسد.

بهترین گزینه برای نورپردازی فروشگاه جواهرات، لامپ LED است. این لامپ ها تولید نور خوبی دارند. نور تولید شده شفاف و روشن است. سوسو نمی زند و گرما تولید نمی کند. به علاوه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خوبی دارند.

روشنایی و نورپردازی فروشگاه جواهرات و طلا

روشنایی دکور و فضای داخلی یک فروشگاه جواهرات و طلا می‌تواند تأثیر چشمگیری بر جذابیت و جلب توجه مشتریان داشته باشد. با توجه به خصوصیات منحصر به فرد الماس‌ها و طلاها، استفاده از روشنایی مناسب می‌تواند زیبایی و درخشندگی این محصولات را به خوبی نمایان کند.

برای نمایش درخشش الماس‌ها به بهترین شکل، نور سفید روشن به‌صورت مستقیم بر روی آنها باید تابانده شود. همچنین، طلای جواهرات با رنگ‌های گرم و نزدیک به زرد به خوبی نمایان می‌شود. انتخاب دمای رنگی مابین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ کلوین برای طلای جواهرات مناسب خواهد بود.

میزان نور مهمترین عامل در روشنایی دکور فروشگاه جواهرات است. معمولاً، میزان نور ۲۰۰۰ لوکس کافی است، اما با توجه به نیازها و خواسته‌ها، ممکن است به سطح نور ۴۰۰۰ لوکس هم برسد. برای روشنایی عمومی سطح فروشگاه، ۸۰۰ لوکس معمولاً کفایت می‌کند.

رنگهای گرم با دمای ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین برای روشنایی عمومی سطح فروشگاه توصیه می‌شود. همچنین، مهم است که از منابع نوری با شاخص تفکیک رنگ (CRI) حداقل ۸۰ یا بیشتر استفاده شود تا اشیاء به درستی در زیر نور نمایان شوند.

نسبت روشنایی به هزینه‌های عمومی فروشگاه حدود ۲۵ درصد است، بنابراین، استفاده از منابع نوری کارآمد و با عمر طولانی اقتصادی سودمند خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *