اخبار متفرقه

نورپردازی موزه با لامپ ال ای دی

نورپردازی موزه با لامپ ال ای دی
امتیاز دهید

نورپردازی موزه با لامپ ال ای دی : برای موزه ها، استفاده از نور LED هر روز جذاب تر می شود. به ویژه، کیفیت نور در سال های اخیر در بهره وری و تنوع رنگ به طور قابل توجهی بهبود یافته است. بسیار اهمیت دارد که در یک موزه هنری، آثار و اشیای موجود دارای جلوه و درخشش نور باشند تا توجه همگان را جلب کنند. این هدف محقق نمی شود مگر با نورپردازی مناسب.

روشنایی موزه همیشه دو هدف را دنبال می کند:

  • روشنایی عمومی – روشنایی مناسب در کل محیط موزه
  • روشنایی برجسته- به طور مستقیم بر روی آثار تابیده می شود

چرا چراغ های LED برای استفاده در موزه ها مناسب هستند؟

مناسب برای نورپردازی ویترین

برخی از اشیاءفقط باید درون ویترین های ضد سرقت و ضد ضربه نگهداری شوند. بنابراین نحوه نمایش و نورپردازی آن ها اهمیت دارد. چرا که باید نورپردازی به گونه ای باشد که از بازتاب نور جلوگیری شود و اشیای داخل ویترین جلوه خاصی داشته باشند.

روشنایی برجسته بر روی اشیاء

گاهی اوقات در موزه های هنری به منظور بالا بردن جذابیت یک اثر، نور محیط را کم کرده و در عوض به صورت برجسته نوری شفاف و واضح بر روی آن اثر تابیده می شود. برای این منظور استفاده از چراغ های ریلی و چراغ های نقطه ای ال ای دی گزینه خوبی هستند.

در مقایسه با نورافکنهای با نورمتمرکز، چراغ های ریلی دارای یک زاویه نوربزرگتر هستند که برای روشن کردن کل شی مناسببند.

روشنایی برای تابلوهای هنری

بزرگترین دشمن نقاشی ها و تابلوهای هنری نور طبیعی است. در عین حال، مهمترین هدف در موزه ها، فراهم آوردن نور مصنوعی همانند نور طبیعی است. چرا که بهترین نور برای دیدن می باشد.

قبلا استفاده از لامپ های رشته ای و هالوژن بسیار مرسوم بوده است اما بعد از این که وجود اشعه ماوراء بنفش، اثبات شد استفاده از این محصولات برای موزه ها جذابیتی نداشت. در عوض محصولات روشنایی ال ای دی که با جدیدترین تکنولوژی ساخته شده اند رواج پیدا کرد. چرا که کاملا استاندارد بوده و ضرری برای آثار هنری و محیط زیست ندارند.

منبع با تلخیص و تصرف:

https://www.any-lamp.com/blog/led-lights-for-museums/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *