مقاله ها

استفاده از LED در درمان پسوریازیس

استفاده از LED در درمان پسوریازیس
امتیاز دهید

استفاده از LED در درمان پسوریازیس : چگونه نور LED آبی می تواند در درمان بیماری پسوریازیس نقش دادشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا این بیماری را معرفی کنم. بیماری پسوریازیس، یک نوع بیماری شایع پوستی می باشدکه، در این بیماری چرخه زندگی سلول‌ های پوستی به هم می خورد. پسوریازیس موجب افزایش سرعت ساخت سلول بر روی سطح پوست شده. از این رو موجب بوجود آمدن تکه های نقره ای ضخیم و خارش دار، خشک و یا تکه های قرمز که گاهی اوقات دردناک هم هستند، می‌شود.

این نوع بیماری های پوستی ناشی از اختلالات خود ایمنی و التهاب است که نه تنها موجب ناراحتی های فیزیکی می شود، بلکه موجب خجالت کشیدن فرد بیمار نیز می شودو ممکن است ناراحتی های روحی را نیز برای او به وجود آورد.

خوشبختانه تکنولوژی ال ای دی در این زمینه می تواند به کمک این گونه افراد بیاید. محصولات مصرفی مبتنی بر تکنولوژی LED در بازار وجود دارد که قصد دارد راه حل هایی را با خیال راحت به خانه برساند. همانند ضد آکنه، درمان آکنه و حتی حذف موهای زائد. این محصولات دارای تاییدیه از اروپا می باشند و همچنین تأیید FDA را برای بازاریابی در ایالات متحده دریافت کرده اند.

نور درمانی یکی از راههای درمان ین بیماری می باشد. طبق گفته کارشناسان استفاده از نور LED آبی در درمان این بیماری پوستی موثر است.  این نور توسط دستگاه ها و تجهیزات مختلف و مناسب در بیمارستان ها بر روی سطح پوست بیمار تابانده می شود. و تجهیزات خانگی این دستگاه نیز در بازار وجود دارد.

این روش بر روی بیماران متعددی آزمایش شده است. قبل از راه اندازی دستگاه ، بیماران از چندین روش فتوتراپی و یا داروهای خوراکی و موضعی استفاده کرده بودند که اغلب نتیجه های متفاوتی رادریافت کردند. البته  تعدادی از عوارض جانبی نامطلوب را نیز شاهد بودند. در درمان این بیماری با استفاده از نور LED آبی هیچ آسیبی به پوست نشان داده نشد. طبق گزارش  ۸۴٪ از بیماران در آزمایشات بالینی طی یک دوره سه ماهه، شاهد کاهش ۵۰٪ درصدی پلاک های پوستی (که توسط ضخامت، قرمزی و پوسته پوسته شدن) بودند. دستگاه باتری دار و خانگی این روش میتواند بر روی دستها، پاها، آرنجها یا زانوها قرار گیرد و نوردهی آبی با درجات مختلف نوردهی را تنظیم کند . در نهایت این نور کمک به بازسازی پوست، کاهش سرعت تولید سریع سلول های پوست مرتبط با پسوریازیس می شود.

این مطلب برای اولین بار توسط تیم تحقیق آماتیس ترجمه و منتشر شده است. لذا انتشار این مطلب با ذکر نام آماتیس بلامانع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *