اخبار متفرقه

روشنایی و نورپردازی استودیو ضبط صدا و صدابرداری

نورپردازی استودیو ضبط صدا و صدابرداری
امتیاز دهید

نورپردازی استودیو ضبط صدا و صدابرداری : شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که استودیو ضبط صدا نیازی به نورپردازی خاصی ندارد. اما این طور نیست. استودیو ضبط صدا باید از نورپردازی مناسبی برخوردار باشد تا افرادی که در آن محل حضور دارند با حداقل ناراحتی و حداکثر خلاقیت به فعالیت خود ادامه دهند. در ادامه چند نکته برای بهره بردن از بهترین و مناسبترین روشنایی استودیو ضبط برای شما قرار داده می شود.

1. از عدم وجود نور به نفع خود استفاده کنید

شاید عده ای بر این باور باشند که استودیو نورپردازی باید بسیار روشن و پر نور باشد. اما استودیو موسیقی نیاز به نوری آرام و سایه مانند دارد تا محیطی امن و آرام را به وجود آورد تا افراد با آرامش به کار خود ادامه دهند. پس اگر استودیو شما دارای پنجره های بزرگ و نورپیرهای قوی نیست نگران نباشید. بلکه از این عدم نور به صورت عالی بهره برداری کنید.

2. توجه داشته باشید که نور در استودیو اهمیت دارد

این که در بالا اشاره شد که نور سایه مانند محیطی آرام و امن را به وجود می آورد مام این بدان معنا نیست که استودیو نیازی به نور ندارد. بلکه باید مکان هایی از استودیو در شرایط نوری مناسبی باشند. به عنوان مثال مکان هایی که نت های موسیقی وجود دارد و موسیقی نواخته می شود، ورودی ها و خروجی ها، و هر نقطه ای که محل عبور و مرور افرادی است باید به صورت درست و اصولی نورپردازی شود.

3. دمای رنگ مناسب برای فضا را انتخاب کنید

یک راه عالی برای برقراری توازن نور، انتخاب یک درجه رنگ مناسب است. شما باید با توجه به شرایط محیط از رنگ های گرم و سرد استفاده کنید.

4. بازی با رنگ

استودیوی ضبط صدا یک فضای است که می توانید با عناصر طراحی به صورت خلاقانه بازی کنید. به عنوان مثال، اضافه کردن فیلترهای قرمز یا آبی به نورپردازی می تواند موجب آرامش شود و محیطی بسیار زیبا و زنده را به وجود آورد. بدین ترتیب احساس شادابی و سرزندگی در افراد به وجود آمده و انگیزه کار کردن ان ها بیشتر می شود.

5. انتخاب محصولاتی که تولید حرارت کمی دارند

درجه حرارت در یک استودیوی ضبط اهمیت زیادی دارد. اگر از محصولات روشنایی و نورپردازی نا مناسبی استفاده شود، در این صورت درجه حرارت بر اثر تولید گرما بالا رفته و ممکن است فضا بیش از حد گرم شود. به ویژه در مکان های کوچک تر رعایت این نکته اهمیت بیشتری دارد. بنابراین لامپ های رشته ای را کنار گذاشته و از محصولات جدید و بهتر استفاده کنید.

6. نور چراغ را در نظر بگیرید

اگر به دنبال یک گزینه مناسب برای روشنایی می گردید، LED بهترین انتخاب است. چرا که این محصول در طول دوره فعالیت خود هیچ حرارتی تولید نمی کند، طیف وسیعی از مقیاس های رنگی را در دسترس دارد و هزینه زیادی نیز ندارد و برای کسب و کار شما بسیار کارآمد است.

منبع:

https://www.warehouse-lighting.com/articles/Recording-Studio-Lighting

1 دیدگاه در “روشنایی و نورپردازی استودیو ضبط صدا و صدابرداری

  1. فیروزه گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

    استودیو ضبط صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *