اخبار متفرقه

افزایش طول عمر لامپ ال ای دی

افزایش طول عمر لامپ ال ای دی
امتیاز دهید

افزایش طول عمر لامپ ال ای دی : بیشترمصرف کنندگان تصور می کنند که چراغ های LED با وجود داشتن طول عمر طولانی دیگر نیازی به مراقبت ندارند و نمی شود بر میزان طول عمر آن ها اضافه کرد. بنابراین بعد از این که یک سال از این چراغ ها استفاده کردند مشاهده می کنند که نور آن ها بسیار کم شده است. اما باید بدانید که روش های ساده ای برای افزایش طول عمر لامپ های ال ای دی وجود دارد که در ادامه آن ها را مرور می کنیم.

خنک نگاه داشتن لامپ

هر لامپی که روشن می شود و برای مدتی روشن است و نور منتشر می کند، در صورتی که خاموش شوند نباید به یکباره دوباره روشن شوند. چرا که درجه حرارت لامپ بالاست و باید مدتی صبر کرد تا لامپ خنک شود. بنابراین بعد از خاموش کردن لامپ ال ای دی بلافاصله آن را روشن نکنید.همین یک عمل ساده می تواند در افزایش طول عمر لامپ ال ای دی موثر باشد.

روشن و خاموش کردن پی در پی

حتما شما هم دیده اید که بزرگترها به کودکان مدام گوشزد می کنند که لامپ ها را پی در پی روشن و خاموش نکنند و اصطلاحا با لامپ ها بازی نکنند. زمانی که یک لامپ پی در پی روشن و خاموش شود از عمر مفید آن کاسته می شود. هر زمان که لامپ را روشن کردید، بعد از مدتی استفاده آن را خاموش کنید و در صورت نیاز بعد از سرد شدن دوباره روشن کنید. انجام این کار طول عمر چراغ های LED شما را افزایش می دهد.

روشنایی هوشمند و سنسور حرکت

چراغ ها در امنیت محیط نقش زیادی دارند. در زمانی که چراغ ها روشن هستند در منزل یا محیط کسب و کار امنیت بیشتری برقرار می شود چرا که افراد مزاحم نمی توانند آزادانه در محیط حرکت کنند. روشنایی هوشمند در این زمینه کمک زیادی به شما می کند. با استفاده از این تکنولوژی دیگر نیازی نیست چراغ ها را به صورت پیوسته و مداوم روشن نگه داشت. چرا که سنسورهای حرکتی به محض دریافت کوچکترین حرکتی نور لامپ ها را با نهایت قدرت روشن می کند و این می تواند یک ویژگی امنیتی عالی با حداقل سرمایه گذاری باشد.

خاموش و روشن کردن هوشمندانه

در صورتی که مسافرت هستید یا فراموش کردید چراغ های منزل را خاموش یا روشن کنید در این شرایط چه اقدامی انجام می دهید؟ مطمئنا از راه دور نمی توانید اقدام به روشن یا خاموش کردن چراغ ها کرد. اما خوشبختانه روشنایی حرکت انجام این عمل را ممکن کرده است. با این قابلیت در هر ساعتی از شبانه روز و در هر کجایی که باشید به شرط داشتن اینترنت می توانید چراغ های منزل را خاموش یا روشن کنید. بنابراین می تواند از روشن ماندن بیهوده لامپ ها جلوگیری کرده و طول عمر لامپ را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *