اخبار متفرقه

نورپردازی ال ای دی در صنعت نفت و گاز

نورپردازی ال ای دی در صنعت نفت و گاز
امتیاز دهید

نورپردازی ال ای دی در صنعت نفت و گاز : به دلیل وجود ترکیبات خطرناک موجود در صنعت نفت و گاز، به صورت طبیعی شرایط محیطی می تواند نا امن باشد. برای افزایش ایمنی، شرکت های این صنعت معمولا سیستم های روشنایی ضد انفجار را در امکانات خود نصب می کنند تا مانع از جرقه های ایجاد شده توسط تجهیزات الکتریکی شوند.

درست مانند شرکت های صنایع دیگر، شرکت های پالایش و پردازش نفت و گاز نیاز به کاهش هزینه ها برای حفظ جریان نقدی و افزایش سود دارند. به همین دلیل، تعداد زیادی از این شرکت ها به روشنایی صنعتی LED روی آورده اند تا هزینه های تعمیر و نگهداری محصولات روشنایی کاهش یابد. چراغ صنعتی LED با روشنایی مطلبوبی که ایجاد می کند موجب می شود تا کارگران در فضاهای امن فعالیت کرده و همچنین صرفه جویی در هزینه های مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی فراهم کرده است.

شرکت های تولید کننده نفت و گاز که از تکنولوژی LED استفاده می کنند، سبب می شوند تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه تعمیر و نگهداری و مصرف انرژی، محیطی امن و کارآمد را به وجود می آورند و ریسک خطرهای احتمالی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

روند روشنایی صنعتی

 تمام چراغهای مورد استفاده دراین صنعت باید در برابر جرقه و انفجار مقاوم بوده تا خطری برای آتش سوزه به همراه نداشته باشند. همچنین چراغ های باید در برابر ارتعاش ایمن و مقاوم باشند چرا که آنها در نزدیکی ماشین های قدرتمند قرار می گیرند که به ندرت متوقف می شوند. در صنایع تولید نفت و گاز اغلب از ژنراتورهای دیزلی استفاده می کنند که منجر به هزینه های بسیار بالای انرژی می شود. به همین دلیل است که چراغ های LEDبه منظور صرفه جویی در هزینه های دیگر توصیه می شود.

تصویب استفاده از چراغ LED در سال 2008 آغاز شد، زمانی که این فن آوری به اندازه کافی برای استفاده گسترده درصنعت پیشرفت کرده بود. اما جالب است بدانید که با وجود چنین مصوبه ای بسیاری از صنایع پر خطر هنوز به این تکنولوژی وصل نشده اند اما صنعت نفت و گاز با توجه به خطرات فراوانی که در دل خود دارد از سال ها پیش اقدام به استفاده از محصولات ال ای دی کرده است.

چراغهای پرطرفدار در این صنعت شامل پنل های ال ای دی سقفی و دیواری هستند. دلیل اصلی استفاده از این محصولات هزینه های بالای تعمیر و نگهداری لامپ های سنتی بوده است.

مزایای استفاده از نورپردازی ال ای دی در صنعت نفت و گاز

  • صرفه جویی در مصرف انرژی
  • رعاایت استاندارد ایمنی
  • هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  • کاهش ریسک خطر در محیط
  • افزایش عملکرد کارکنان
  • طول عمر بالا تا 100000 ساعت
  • تکنولوژی LED بهترین نور برای بدترین شرایط عملیاتی

منبع با تلخیص و تصرف:

https://www.myledlightingguide.com/blog-led-applications-in-the-oil-and-gas-industry

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *