اخبار متفرقه

چشمک زدن لامپ led

چشمک زدن لامپ
امتیاز دهید

چشمک زدن لامپ led : با روشن شدن نور فلورسنت به تدریج به جای LED عوض شد، بسیاری فکر می کردند روزهای کار با چراغ های چشمک زن تمام شده است. علیرغم سر و صدای کوچک لامپ LED در مقایسه با لامپ های فلورسنت، این قطعا یک مشکل است. علل این مشکل چیست و چه راه حل هایی برای برطف ساختن آن وجود دارد؟! در این مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤالات برسید.

از کجا فلاش آمده است؟

برای درک بهتر چشمک زدن ها در لامپ، در نظر گرفتن اثر تئاتر به نام روشنایی لرزش در نظر بگیرید. این فلیکر عمدی است که نور را در فرکانس های خاصی عرضه می کند و موجب می شود مغز به تفسیر اشیاء متحرک تفسیر کند، به طوری که آنها در حرکت آهسته حرکت می کنند. این فرکانس های مشخص شده معمولا فقط چند چشمک در ثانیه است، اما آنها بسیار نزدیک به فرکانس هستند که باعث تشنج صرعی می شوند.

نوردهی غیرمستقیم در تجهیزات نورپردازی را می توان به شرکت های قدرت ما که جریان الکتریسیته را برای استفاده از جریان متناوب (AC) در مقایسه با جریان مستقیم (DC) طراحی کرده اند، ردیابی کند. با قدرت AC، موج سینوسی به طور مثبت و منفی ارتقا پیدا می کند. این باعث می شود که آن را حساس به بودن در محدوده ای باشد که موجب چشمک زدن و یا گاهی اوقات صدای قابل شنیدن شود.

چگونه چشمک زدن لامپ را برطرف کنیم؟

در برخی موارد، چشمک زدن لامپ‌ها ممکن است بر اثر مشکلات در داخل سیستم برقی یا نقص‌های فنی در لامپ‌ها رخ دهد. در ادامه، سه راه‌حل مهم برای رفع این مشکلات آورده شده است:

راه حل یک : اگر لامپ کم مصرف چشمک می‌زند، ابتدا قاب سوئیچ را باز کنید و لامپ را از داخل کلید بیرون بیاورید یا یکی از سیم‌های لامپ را از داخل سوئیچ جدا کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت، به راه حل دوم مراجعه کنید.

راه حل دو : از یک سوئیچ بدون نور در مدار لامپ استفاده کنید. سیم فاز مستقیم به لامپ متصل شده و سیم خنثی به سوئیچ وصل شود. این تغییر می‌تواند برای لامپ‌های کم مصرف و LED مشکلی ایجاد کند که باعث چشمک زدن آنها می‌شود. برای حل این مشکلات، می‌توانید موقعیت فاز و صفر سیم‌ها را تغییر دهید تا لامپ به درستی عمل کند.

راه حل سوم : استفاده از دیمر در مدار لامپ LED می‌تواند یک راه‌حل موثر باشد. دیمر یک مدار الکترونیکی است که روشنایی لامپ را تغییر می‌دهد و به شما این امکان را می‌دهد که میزان روشنایی را کنترل کرده و تغییر دهید. استفاده از دیمر می‌تواند به جلوگیری از چشمک زدن لامپ‌ها کمک کند.

نوردهی LED را می توان به قسمت مولیبدن در لامپ متصل کرد. هدف اصلی طراحی رهبری LED، تکیه بر یک مدار ساده برای کنترل جریان خروجی است، اما بدون تغییر فرکانس، LED به احتمال زیاد فلیکر قابل رویت را نشان می دهد. با این وجود، با استفاده از راننده های کنونی ثابت، می توان آن ها را ثابت کرد که موج های موج سینوسی را حذف می کنند.

اجزای تصحیح قدرت در مدار راننده نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بدون این، جریان های موج شکن در جریان برق باعث سوسو زدن می شود.

در نهایت اگر طراح راننده لامپ LED مطابق با الزامات هر دو پایدار DC جریان و سرکوب موج دار می شود، هیچ فلیکر وجود ندارد. اگر سوئیچ در لامپ LED شما وجود داشته باشد (و شما با آن کم نور نمی شوید) احتمالا با اجزای راننده ارزان قیمت ایجاد می شود. تکنولوژی روشنایی LED تا جایی که این اتفاق نمی افتد پیشرفت کرده است، متأسفانه شرکتهایی هستند که بیشتر درباره خط پایین آنها نسبت به سلامت مشتریان خود بیشتر توجه دارند.

چگونه خنک سازی باعث چشمک زدن LED می شود

یکی دیگر از متغیرهای چالش برانگیز برای چراغ های LED برای جلوگیری از نوردهی از طریق کم نور شدن است. اکثر دیود های استاندارد دیواری با برش فازی کار می کنند، که بخشی از موج سینوسی را حذف می کند و ولتاژ را کاهش می دهد. با این حال، این می تواند بر روی مدار LED تاثیر منفی داشته باشد و در واقع موجب افزایش اثر فلیکر تا سطح بالقوه خطرناک (محدوده ۳ تا ۱۵ هرتز) می شود.

این یکی از دلایل اصلی است که اعتماد به سیستم های کم نور با چراغ های LED جدید را سخت می کند. تنها راه مطمئن بودن هیچ نوردهی در این است که شما می توانید راه حل های کم نور LED برای چراغ های LED خود را دریافت کنید. این همه به این واقعیت است که LED یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. به نوبه خود، ارزش انجام تحقیقاتی را برای اطمینان از اینکه شما یک لامپ LED با کیفیت دریافت می کنید ارزشمند است، و اگر شما قصد دارید با آن کم رنگ شوید، یک سیستم کم نور LED را که سازگار با لامپ های LED است که شما قصد استفاده از آن را دارید، آزمایش می کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *