مقاله ها

انواع چشمک زدن لامپ ها و خطرات بالقوه آن برای سلامتی در صورت عدم رفع آن

انواع چشمک زدن لامپ
5/5 - (2 امتیاز)

پس از آن که به تدریج لامپ های LED جایگزین لامپ های فلورسنت شدند، بسیاری فکر می کردند روزگار چشمک زدن لامپ ها به اتمام رسده است. علیرغم سر و صدای کوچک لامپ LED در مقایسه با لامپ های فلورسنت، مشکل چشمک زدن همچنان پابرجاست است. در این مقاله با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤالات برسید.

انواع چشمک زدن لامپ ها و خطرات بالقوه آن برای سلامتی در صورت عدم رفع آن

 

به طور کلی دو نوع چشمک زدن در لامپ ها وجود دارد یکی چشمک زدن مرئی (قابل مشاهده) و دیگری چشمک زدن نامرئی (غیرقابل مشاهده). بدیهی است چشمک زدن مرئی آن است که توسط چشمان ما – در زمانی که خروجی نور از یک منبع مشخص به سرعت تغییر می کند-دیده می شود. این اصل در علم و دانش پذیرفته شده که هر چیزی که دارای فرکانس زیر ۱۰۰ هرتز باشد قابل دیده شدن و رویت است.

نگرانی های سلامت و پزشکی در خصوص چشمک زدن مرئی وجود دارد. قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض در فرکانس هایی در محدوده فرکانس ۳ تا ۷۰ هرتز با تشنج های صرعی همراه است و بیشترین احتمال وقوع این نوع تشنج مربوط به محدوده فرکانس ۱۵ تا ۲۰ هرتز می باشد. با ۱ در ۴۰۰۰ نفر مبتلا به صرع حساس به نور و بسیاری دیگر که تشخیص داده نشده است، این موضوع به یک مسئله ایمنی عمومی تبدیل شده است.

چشمک زدن نامرئی هم مشکل ساز است اگر چه نه به اندازه چشمک زدن مرئی. این نوع چشمک زدن با اینکه در حال حاضر وجود دارد، اما ما نمی توانیم آن را ببینیم. علائم آن شامل سرگیجه، سردرد، میگرن، اختلال در تفکر و دیگر علائم بیماری است.

با توجه به آن چه که گفته شد روشن است که باید نسبت به حل مشکل چشمک زدن لامپ اقدام شود تا این خطرات بالقوه تبدیل به بالفعل نشوند و از آنها ایمن بمانیم. در مقالات بعد به بیان علت چشمک زدن لامپ و نحوه حل مشکل چشمک زدن لامپ ها خواهیم پرداخت.

منبع ( با تلخیص و تصرف) :

http://www.premierltg.com/what-makes-an-led-bulb-flicker-how-to-solve-led-flicker/

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “انواع چشمک زدن لامپ ها و خطرات بالقوه آن برای سلامتی در صورت عدم رفع آن

  1. اشکان گفت:

    علت چراغ زدن لامپو ننوشتید

    1. amir گفت:

      با سلام، عنوان مقاله مربوط به انواع و خطرات چشمک زدن است.
      شما میتوانید علل این موضوع را در نوشته های دیگر بیابید، به طور خلاصه، اکثر موارد مربوط به مشکل درایور هست، در مورد چراغ های cob، مشکل چیپست نیز شایع است.
      با تعویض درایور مشکل حل می شود.( یا در صورت مشکل چیپست، باید چیپست تعویض شود.)

      1. مهدی گفت:

        سلام درباره چشمک زدن نامرئی بیشتر توضیح بدین ممنون

        1. امیر محمودی گفت:

          سلام باشه در ویلاگمون احتمالا بیشتر توضیح بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *