مقاله ها

نحوه انتخاب آویز مناسب برای نورپردازی منزل

امتیاز دهید

استفاده از آویز مناسب می تواند یک ابزار قدرتمند در نورپردازی منزل شما باشد. اگر به فکر نورپردازی منزل خود هستید باید دانش استفاده از این وسیله را داشته باشید. مثلا آویزی که برای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است برای اتاق خواب شما خوب نباشد.

پارامترهای مختلفی برای انتخاب آویز مناسب برای نورپردازی وجود دارد. پارامترهایی همچون میزان هزینه ای که می توانید در نظر بگیرید، سبک ونوع آویز، ارتفاع سقف و موارد دیگر.

هنگامی که این پارامترها را در نظر داشته باشید با قدرت و اعتماد به نفس می توانید آویز مناسب را برای منزل خود انتخاب کنید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب آویز مناسب

۱ – هدف خود را از انتخاب و خرید آویز مشخص کنید.   

در نخستین گام از خودتان بپرسید، هدف از خرید آویز چیست؟ آیا آویز را برای دکوراسیون منزل خود خریداری می کنید یا این که می خواهید فقط تامین نور داشته باشید؟ یا این که می خواهید از آویز برای تامین نور به صورت مستقیم در آشپزخانه استفاده کنید تا وسایل آشپزخانه شما جذاب و شاهکار به نظر برسد؟

زمانی که هدف شما مشخص شود به راحتی می توانید بر اساس نیاز خود آویز مناسب را انتخاب کنید.

۲ – بررسی کنید که کدام نوع آویز برای نیازهای شما مناسب تر است.

زمانی که هدف خود را از خرید آویز مشخص کردید باید بررسی کنید که کدام مدل را خریداری کنید. همان گونه که می دانید مدل های مختلفی از آویز در بازار وجود دارد. مثلا آویز گرد و کروی، آویز گلدانی، آویز فانوسی و …

حال هر کدام از این مدل ها نوع مشخصی از نورپردازی را بر عهده دارند. این دیگر به شما بستگی دارد که کدام مدل را اتخاب کنید.

۳ – اندازه و تعداد آویز های مورد نیاز خود را تعیین کنید.

هدف از انتخاب آویزها برقراری تعادل در نورپردازی می باشد. بنابراین بر اساس مقدار و مقیاس نور و عملکرد آویزها باید آویز مناسب را انتخاب کنید.

در نوپردازی می بایست یک تعادل بصری بین منبع نور و آرایش نور در  اتاق خود ایجاد کنید. پسممکن است در مکانی یک آویز بزرگ لازم باشد و در مکان دیگری همان آویز بزرگ نورپردازی بدی را به وجود آورد.

یک ایده خوب این است که فضای خود را اندازه گیری کنید تا اطمینان حاصل کنید که چه میزان نوری برای فضای شما مورد نیاز است. یا این که مشخص کنید کدام منطقه از اتاق یا …. نیاز به روشنایی دارد. در این صورت می توانید به راحتی آویز مناسب را با ابعاد و میزان روشنایی خوب انتخاب کنید.

۴ – ارتفاع سقف خود را حتما اندازه گیری کنید.

فاصله سقف را حتما اندازه گیری کنید. اگر ارتفاع سقف زیاد باشد باید از آویزهای بلند و در صورتی که ارتفاع سقف کم باشد از آویزهای قطره ای و کوتاه استفاده کنید. نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که مشخص کنید آویز را در مکان ثابتی می خواهید نصب کنید یا نه. مثلا آویز در آشپزخانه یا نشیمن نصب می شود و یا …

هیچ چیز بدتر از این نیست که آویز زیبایی را نصب کنید و بعد متوجه شوید مثلا درب حمام با وجود آویز باز یا بسته نمی شود!

 

۵ – سهولت و یا مشکل نصب را در نظر بگیرید.

زمانی که به فکر انتخاب و خرید آویز هستید باید نوع نصب آن را در نظر بگیرید. اگر خودتان می خواهید آویز را نصب کنید باید مهرات خودتان را در نظر بگیرید. بهتر است از یک حرفه ای کمک بگیرید.  همیشه ایمنی را در درجه اول قرار دهید. صرف نظر از این که شما آویز را نصب می کنید و یا شخص دیگری در هر صورت موارد ایمنی باید کاملا رعایت شوند.

اگر به فکر صرفه جویی در مصرف برق هستید، می بایست از لامپ های کم مصرف و یا ال ای دی های مدرن استفاده کنید.

۶ – بازتاب نور را در نظر بگیرید.

این آخرین فاکتوری است که باید در نظر بگیرید. نور آویز باید کاملا کاربردی باشد. بنابراین میزان بازتاب ونوع بازتاب نور را با دکوراسیون اتاق مورد نظر در نظر بگیرید. بازتاب نور باید مکمل دکوراسیون مورد نظر شما باشد. به گزینه های خیره کننده ای که به راحتی با طراحی فضای شما ترکیب می شوند و فضای منزلتان را شیک و جذاب می کنند فکر کنید.

 

منبع:

https://www.hunker.com/13707993/how-to-choose-the-right-type-of-pendant-lighting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *