مقاله ها

نصب چراغ ریلی

آموزش نصب چراغ ریلی
5/5 - (1 امتیاز)

چراغ ریلی از جمله محصولات پرکاربرد در نورپردازی ویترین و نورپردازی محصولات در فروشگاه های لوکس محسوب می شود. چرا که قابلیت تنظیم نور بر اساس زاویه تابش را دارد. به همین دلیل چراغ ریلی در روشنایی فروشگاه ها و ویترین، مهم ترین محصول روشنایی محسوب می شود. این چراغ ها نصب آسانی دارند. از این رو اگر فردی حداقل اطلاعات لازم از سیم کشی و برق را داشته باشد، می تواند آن را نصب کند. به همین دلیل در این مطلب به صورت اختصاصی آموزش نصب چراغ ریلی و نکات مهم آن قرار داده می شود.

آموزش نصب چراغ ریلی

مرحله 1: متراژ ریل را مشخص کنید

در ابتدا باید مشخص کنید که چه اندازه ای از ریل مناسب کار شما است. خوشبختانه تنوع اندازه این ریل ها زیاد است. ریل های چراغ در اندازه های مختلف 1 ،1.5 ، 2  متر و …  در بازار موجود هستند. بنابراین بر اساس اندازه مورد نیاز خود آن ها را خریداری کنید.

مرحله 2: چراغ ریلی را خریداری کنید

با توجه به این که مدل ها و طرح های مختلفی از چراغ های ریلی با کیفیت های متفاوت در بازار وجود دارد، سعی کنید که بهترین و مرغوبترین جنس را خریداری کنید. تا خدایی ناکرده بعد دچار پشیمانی و مشکل نشوید. این چراغ ها هم تنوع رنگ دارند و هم تنوع وات.

برای مشاهده انواع باکیفیت و مقرونه به صرفه چراغ های ریلی به لینک زیر مراجعه کنید:

مرحله 3: تهیه لوازم جانبی

در این مرحله باید سیم، کابل و … را خریداری کنید. در صورتی که سیم چراغ از قبل پیش بینی شده باشد نیازی به سیم کشی ندارید ولی در صورتی که در همین لحظه قصد دارید چراغ را اضافه کنید باید برای چراغ سیم دو لا سفید 1.5*2 تهیه کنید.

مرحله 4: مکان نصب ریل و تعداد چراغ ها را مشخص کنید

این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بررسی کنید که هدف از نصب این چراغ ها چیست. بر اساس نیاز خود مکان مناسب را مشخص کنید. اگر این چراغ ها را برای نورپردازی دکور در نظر گرفتید، پس بررسی کنید که چه تعداد چراغ لازم دارید. نکته مثبت این چراغ ها این است که کاملا قابل چرخش در جهت های عمودی و افقی هستند. بنابراین در نورپردازی و برجسته کردن محصول یا کالای مغازه شما به صورت ویژه کمک کننده می باشند.

مرحله 5: پایه را نصب کنید

برای نصب پایه به جنس سقف توجه داشته باشید.  اگر چراغ ریلی را بر روی سقف های آجری و یا دیوار نصب می کنید بهتر است از پیچ و رولپلاک یارولبولت استفاده کنید. مناسب ترین گزینه برای نصب چراغ ریلی بر روی سقف های کناف ، پی وی سی ، رابیتس و ام دی اف هم پیچ پروانه ای می باشد.

در زمان نصب کردن ریل دقت داشته باشید که ریل ها تراز باشند و پیچ ها را کاملا محکم کنید. جهت ترمینال تغذیه، ریل را به گونه ای انتخاب کنید که به محل برق رسانی نزدیک تر باشد.

مرحله 6: چراغ ها را در جای خود قرار دهید

چراغ ها به وسیله دو عدد گیره چرخشی بر روی ریل متصل می شوند. چراغ را در جای خود قرار هید و سپس گیره را در جهت راست یا چپ بچرخانید تا محکم شوند.

آموزش نصب چراغ ریلی تمام شد. حالا به راحتی چراغ را بچرخانید تا مناسب ترین زاویه تابش نور را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *