مقاله ها

اصول استفاده از چراغ آویز در آشپزخانه

اصول استفاده از چراغ آویز در آشپزخانه
امتیاز دهید

اصول استفاده از چراغ آویز در آشپزخانه : یکی از بهترین و شیک ترین وسایل هایی که میتوانید در دکوراسیون داخلی خانه ی خود برای افزایش زیبایی استفاده کنید، چراغ آویز است. این چراغ ها از گذشته مورد استفاده قرار میگرفت اما مدل های ساده ای از این چراغ هارا استفاده میکردند امروزه انواع چراغ آویز ها در انواع مدل ها طراحی و ساخته شده اند.

چه ارتفاعی برای نصب چراغ آویز در آشپزخانه صحیح است؟

دو روش برای تعیین ارتفاع مناسب جهت محل قرارگیری دقیق لامپ شما وجود دارد که بالطبع در مورد تعیین ارتفاع چراغ آویز شما نیز کاربرد دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش ها آشنا شوید.

در خصوص چراغ های آویز مخصوص “نورپردازی کاری” اگر ارتفاع لامپ بیش از حد بالا باشد به معنای این است که آشپزخانه شما روشنایی خود را از دست خواهد داد، بنابراین این نوع چراغ آویز معمولاً به فاصله ۳۰ تا ۳۶ اینچ (تقریباً معادل ۷۶ تا ۹۱ سانتی متر) بالاتر از کانترتاپ آشپزخانه قرار می گیرد. این کار باعث می شود تا گاهی این چراغ ها تا حدودی در خط دید قرار بگیرند، به همین دلیل مردم اغلب چراغ های باریک را انتخاب می کنند که ایجاد مزاحمت برای مکالمات نمی کنند.

اگر لامپهای روشنایی بالاتر از این نصب شوند، در نظر داشته باشید که ممکن است بتوانید تا کنار پوشش پایینی و یا حتی تا خود لامپ را ببینید. اگر می خواهید چراغ های آویز تان را بالاتر ببرید، از یک چراغ زیرباز با سایه بلند و باریک استفاده کنید که لامپ را از زاویه های متعدد نشان نمی دهد یا نورپردازی کاری را با سایر منابع نور تکمیل کنید.

استفاده از چراغ آویز در آشپزخانه

استفاده چراغ آویز آشپزخانه چراغ های دکوراتیو را می توان در ارتفاع بالاتر آویزان کرد تا بر روی خط دید افراد بنشینند طوری که کمتر مزاحم دید بصری شوند، اگر چه این هم مهم است که به اندازه کافی دور از سقف آویزان شوند تا زیبا به نظر آیند.

قضاوت در مورد تعیین دقیق ارتفاع چراغ های آویز می تواند پیچیده تر از این باشد، زیرا برای هر اشپزخانه، وضعیت متفاوت از دیگری خواهد بود. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، می توان این طور اظهار نظر کرد که برای یک سقف معمولی با ارتفاع ۸ فوت (تقریباً معادل ۲ متر و نیم) فاصله لامپ چراغ آویز باید حداقل بین ۱۲ تا ۱۸ اینچ (تقریباً معادل ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر) پایین تر از زیر سقف باشد. در اتاق های با ارتفاع بیشتر از معمول، به ازای هر فوت (تقریباً معادل ۳۰ سانتی متر) ارتفاع بیشتر باید ۳ اینچ (تقریباً معادل ۸ سانتی متر) یا بیشتر به این رقم اضافه کنید، به طوری که نور به نظر نمی رسد که سقف آن غیر طبیعی باشد.

برای چراغ هایی که یک ریسه دکوراتیو بخشی از چشم انداز است، آویزان کردن آن در ارتفاع پایین، ریسه بیشتری را در معرض نمایش قرار می دهد، بنابراین می توانید ارتفاع آن را تا حد ارتفاع مناسب برای چراغ آویز های “نورپردازی کاری” کوتاه کنید، و یا در جایی میان این دو حد نصاب آویزان کنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از چراغ های آویز دارای حداقل فاصله مجاز هستند که باید بر طبق آن آویزان شوند، و بعضی از آنها هیچ محدودیتی ندارند و تنها می توانند در یک فاصله واحد قرار گیرند. پس بهتر است قبل از خرید این موارد را چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *