مقاله ها

انواع نورپردازی در سقف های کاذب

سقف های کاذب
امتیاز دهید

سقف های کاذب که به عنوان سقف های معلق هم از آنها اسم برده می شود، پنل های سبکی هستند که از تیرهای ساختمان توسط سیم های فلزی نازک آویزان شده اند. دسترسی به سیستم برق کشی، لوله کشی و تهویه هوا که درون این سقف ها جای گرفته است به راحتی و با جابجایی یکی از پنل ها ممکن است. از آنجائیکه این سقف ها معلق هستند تعداد لوسترهای سقفی ثابت مناسب آنها بسیار محدود است.

لامپ های سقفی توکار

این لامپ ها که گاها به آنها لامپ های« کن» نیز گفته می شود، شامل چراغی می شوند که درون یک محفظه فلزی قرار می گیرد که نور را منعکس می کند. لامپ های توکار مدل تابان که اساسا نصب آنها درون  اکثرسقف های کاذب به طور محکم ، کاری دشوار است؛ اما به گفته سایت armstrongslighting لامپ های هالوژن یا فلورسنت ایمن هستند. محفظه  فلزی چراغ باید با قالبی چوبی واقع دربالای صفحه های فلزی محکم شود؛ این صفحه های فلزی جهت نگه داشتن سفال های سقف نصب شده اند. چراغ های توکار دارای عدسی ها و دهانه هایی هستند که باید به گونه ای نصب شوند که هم سطح روکش سقف شوند. چراغ های توکار جایگزین خوبی برای لامپ های مهتابی هستند اما برای داشتن فضایی روشن بایداز تعداد زیادی لامپ استفاده کرد و همچنین نصب آنها دشوارتر است.

لامپ های فلورسنت مهتابی

لامپ های فلورسنت سبک به واسطه این که قابل نصب بر روی  تیرهای حمال  پنل های سقف هستند، دارای طرف داران بیشتری می باشند و نسبنت به انواع دیگر، در سقف های کاذب  بیشتر مئرد استفاده قرارمی گیرند. طبق اظهارات مرکز ارتقا کیفی خانه آل، فلورسنت های چهار گوش ۶۰ در ۶۰ سانتی  متری یا ۶۰ در ۱۲۰ سانتی متری به خوبی در تیرهای حمال سقف های کاذب جاسازی می شوند. از آ ن رو که تنوع در پنل های سقف کاذب به لحاظ اندازه بسیار زیاد است، پیدا کردن پنلی یکدست متناسب با  تیرک های حمال سقف کاذب مورد نظر بسیار آ سان است، به طوریکه نیاز به هیچ گونه تغییری در انها نیست.

لامپ های سقفی روکار

نصب هر گونه چراغ سقفی روکار ردیفی بر روی سقف های کاذب عملا امکان پذیر است. این لامپ ها بر روی سطح سقف کاذب نصب می شوند و هیچ بخشی از آنها ، مانند چراغ های تو کار یا فلورسنت مهتابی، درون سقف جای نمی گیرد. لامپ های آویزاں ، لوسترهای ساده شیشه ای و چراغ های دیواری روی تابلو، همه نمونه هایی از این لامپ ها هستند. بر اساس اظهارات مرکز بازسازی منزل، چراغ روکار باید خود از سیستم نگهدارنده برخوردار باشد، سیستمی که از زنجیرها، سیم ها و میله فلزی تشکیل شده است و مستقیما به تیرچه سقف متصل می شود. تیرچه سقف به راحتی می تواند متحمل وزن این چراغ های روکارردیفی باشد.  قالب سقف کاذب به گونه ای نیست که بتواند متحمل باراضافی شود. در صورتیکه چراغ ها را به پنل های سقف کاذب وصل کنید منجر به خم شدن یا شکستن پنل می شود و به راحتی می تواند باعث فروریختن تمام سقف شود. با یک تیرچه حمال مناسب، حتی می توان چراغ های سنگین مانند پنکه های سقفی چراغ دار، لوستر و لامپ های نورپردازی دیواری، بر روی این سقف ها نصب کرد.

منبع (با تلخیص و تصرف): 

https://www.hunker.com/13412824/drop-ceiling-lighting-options

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *