مقاله ها

تاثیر نور ال ای دی در میزان یادگیری

تاثیر نور
امتیاز دهید

تاثیر نور LED بر یادگیری دانش آموزان

تحقیقات زیادی درباره تاثیر نور بر زندگی روزانه فرد به عمل آمده است . در این تحقیقات ثابت شده است که در فصل زمستان که آسمان خاکستری رنگ است رفتار انسان ها در اثر کمبود نور دستخوش تغییر می شود.

در این زمان بیشتر مردم عصبی و کم حوصله شده و با کوچکترین مسئله ای عصبانی می شوند. بررسی ها نشان دهنده این موضوع می باشد که که قرار گرفتن در نور بیشتر بهترین راه برای درمان افسردگی ، اختلال در ریتم شبانه، اختلال خلقی فصلی و طیف گسترده ای از بیماری ها پزشکی می باشد .

در این اواخر دانشمندان تحقیات را فراتر برده و بر روی تاثیر نورپردازی با لامپ های ال ای دی مطالعه کرده اند. جالب است بدانید که نتیجه این تحقیق مثبت بوده است .

مطالعه توسط پرفسور مایکل شولتی مدیر کلینیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه مرکز پزشکی هامبورگ به منظور تعیین میزان تاثیر نور بر یاد گیری صورت گرفته است.  در این برسی ۱۶۶ کودک در رده های سنی ۸ تا ۱۶ سال به همراه  ۱۸ نفر از معلمان در یک مدرسه ابتدایی هامبورگ آلمان مورد مطالعه قرار گرفتند.

معلم ها می توانند برای ۴ حالت مختلف کلاس، روشنایی انتخاب کنند.

  1. عادی : برای فعالیت های کلاس درس به طور منظم
  2. انرژی : زمانی که کودکان نیاز دارند فعال تر باشند مثل شروع روز و یا بعد از ناهار
  3. تمرکز : برای کمک به تمرکز در کارهای چالش برانگیز
  4. آرام : برای استراحت در طول زمان کار فرد

مزیت های استفاده از نورهای ال ای دی این است که بر خلاف نورهای قدیمی دارای درجه حرارت های مختلف به همراه خروجی های نور متفاوت می باشند. این نورها به میزان زیادی در مصرف برق صرفه جویی دارند و نور بسیار با کیفیت و گسترده ای را منتشر می کنند.

نتایج تحقیق:

افزایش ۳۵% در سرعت خواندن

کاهش ۷۶% در بیش فعالی با استفاده از طرح روشنایی آرام . به عنوان مثال استفاده از روشنایی آرام سر کلاس ریاضی  موجب شد تا تمرکز دانش آموزان بر روی درس ریاضی بیشتر شده و از فعالیت آن ها کاسته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *