مقاله ها

تغییر رنگ نور LED

تغییر رنگ نور LED
امتیاز دهید

چراغ های LED که از پلاستیک به عنوان لنز یا پوشش استفاده می کنند، ممکن است با تغییر رنگ نور LED ، مشکل پیدا کنند. گرمای تولید شده حتی از یک LED با قدرت متوسط برای از بین بردن پلاستیک کافی است. مشکل تغییر رنگ LED نیست بلکه لنزی است که به عنوان کاور روی LED قرار می گیرد.

از لحاظ کارایی پلاستیک یک لنز خوب نیست، اما زمانی که از آن به عنوان یک کاور برای تغییر رنگ LED استفاده می کنید در واقع انتخاب ضعیفی انجام داده اید.

در عکس، شما می توانید ببینید که پلاستیک می تواند برای تغییر رنگ LED نواری و برخی از LED های دیگر استفاده شود. شما می توانید رنگ سفید را ببینید که می تواند به رنگ های دیگر تبدیل شود و یا تغییر رنگ LED زرد که در نتیجه انتخاب یک کاور پلاستیکی اتفاق افتاده است را مشاهده نمایید.

علاوه بر این، لنزهای پلاستیکی با عایقی از هوا ایجاد می کنند که باعث می شود گرما در آن محبوس شده و از آن خارج نشود. گرما دشمن دستگاه های solid state ( مانند LED ها، تلویزیون های شخصی ) است بدون از دست دادن حرارت مؤثر، عمر دستگاه مورد نظر کم می شود.

جالب است بدانید که این آزمایشات برای همه ی چراغ ها انجام نشده است و تنها بر روی LED ها آزمایش شده است. فرض کنید که شما  xxx  سال عمر مفید در آینده برای خود در نظر گرفته اید ولی گرفتار گرما شوید؛ می توانید مشکل را درک کنید.

منبع:

https://www.sunlitest.com/led-light-discoloration

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *