مقاله ها

رابطه استفاده از لامپ فلورسنت با سردرد

رابطه استفاده از لامپ فلورسنت با سردرد
امتیاز دهید

اگر به طور دائمی احساس سردرد می کنید. اگرچه ممکن است ناشی از بیماری هایی مثل میگرن باشد با این حال این احتمال هم وجود دارد که مقصر اصلی لامپ فلورسنت شما باشد. در این حالت شاید با خود فکر کنید که هیچ راه حلی وجود ندارد چون در شرایطی که دفتر کار شما با چراغهای فلورسنت پر شده است، دانستن این موضوع (رابطه استفاده از لامپ فلورسنت با سردرد) هم به حل مشکل سردردتان کمکی نمی کند. خوشبختانه، راه حل هایی برای مشکل شما وجود دارد، اما ابتدا بفهمید که دقیقاً چه چیزی موجب سردرد شده است و اگر مطمئن شدید که از لامپ های فلورسنت هست این مقاله را دنبال نمایید.

درمان سردرد با لامپ فلورسنت

یکی از دلایلی که برخی از افراد با لامپهای فلورسنت راحت نیستند، این است که این لامپ ها به مرور که از عمرشان می گذرد اغلب به سوسو زدن دچار می شوند. با این حال، چه این لامپ ها سوسو بزنند و چه نزنند، مبتلایان به حساسیت به نور، مشکلاتی را با آن تجربه می کنند. به عنوان مثال، افرادی که از میگرن های همراه “اورا” (اختلال حسی-بینایی) رنج می برند، علائمی مانند سرگیجه، دیدن خطوط زیگ زاگی شکل و حساسیت نور را با این لامپ ها تجربه می کنند. بیماری دیگری که توسط نور لامپ فلورسنت تشدید می شود، سندرم Irlen-Meares، یک اختلال پردازش نوری است. چراغ های فلورسنت عامل مهمی برای ناراحتی بیماران مبتلا به این بیماری هستند. افراد مبتلا به سندرم Irlen-Meares حساسیت بیشتری نسبت به نور دارند که باعث ایجاد سردردها، بیقراری و مشکل در هنگام مواجه شدن با نورهای بیش از حد می شود. چراغ های فلورسنت موج خاصی از نور آبی را منتشر می کند که باعث ایجاد یک نوع استرس و بیقراری برای مغز می شود.

چراغ های رشته ای با اینکه بیشتر انرژی مصرف می کنند؛ اما با این حال آنها منبع نور بهتر برای افرادی هستند که حساسیت به نور دارند. لمپ های رشته ای یک جریان ثابت از نور فراهم می کند که فلورسنت ها نمی کنند. همچنین، بر خلاف فلورسنت ها، لامپ های رشته ای برای کارکرد صحیح به بالاست (ballast) نیاز ندارند. راهکار مناسب دیگری برای چنین افرادی، استفاده از لامپ ها و منابع نور LED است. لامپ های ال ای دی نیز مانند چراغ های رشته ای، یک جریان ثابت نور را فراهم می کنند. البته مزایای دیگری هم نسبت به لامپ های رشته ای همچون طول عمر و کم مصرف بودن دارند که در جای خود مفصلا عرض کردیم.

منبع:

https://blog.1000bulbs.com/home/fluorescent-lights-and-headaches

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *