مقاله ها

روشنایی هوشمند برای افراد معلول و کم توان

روشنایی هوشمند
5/5 - (4 امتیاز)

روشنایی هوشمند به طور گسترده هم برای نورپردازی داخلی و هم نورپردازی خارجی در محیط های تجاری، مسکونی و صنعتی استفاده می شود. اما در این مطلب لزوم استفاده از روشنایی هوشمند برای افراد معلول و کم توان بیان می شود.

تکنولوژی و فن آوری های مربوط به آن به افرادی که دارای معلولیت جسمی، گفتاری و حتی افرادی که در یادگیری ناتوان هستند کمک می کنند. بنابراین با استفاده از این فناوری ها و تغییر دادن سبک زندگی این افراد می توان سلامت جسمی و روحی آن ها را تامین کرد.

افراد معلول و کم توان معمولا در انجام کارهای روزمره دچار مشکل هستند. بنابراین باید راهکاری اندیشید تا باری از دوش این افراد برداشته شود. یکی از راهکارهای مناسب و کم هزینه استفاده از سیتم هوشمند روشنایی می باشد.

مزایای روشنایی هوشمند برای افراد معلول

تنظیم میزان شدت نور

با استفاده از سیستم هوشمند روشنایی به راحتی می توان میزان شدت نور را تنظیم کرد. بنابراین اگر شدت نور مناسب حال و وضعیت این افراد نباشد به راحتی و فقط با زدن یک دکمه موبایل بدون نیاز به حرکت می توان میزان شدت نور را تنظیم کرد.

تامین امنیت منزل

در بسیاری از مواقع افراد معلول و کم توان در منزل تها هستند. ممکن است ساکنین منزل، مسافرت باشند یا ساعات زیادی را بیرون از منزل سپری کنند. سیستم هوشمند روشنایی به گونه ای تنظیم شده است که به راحتی حضور افراد را در منزل شبیه سازی می کند. از این رو چراغ های منزل در مواقع لزوم و به محض تاریکی هوا روشن می شوند. به همین دلیل این کار در کاهش سرقت از منازل تاثیر قابل توجهی دارد.

با این سیستم هوشمند دیگر نیازی نیست تا این افراد خودشان اقدام به روشن و خاموش کردن لامپ های منزل کنند.

زندگی راحت و کم شدن عوامل خطرناک

زمین خوردن و ایجاد شکستگی همواره یکی از مهم ترین مشکلات افراد کم توان حرکتی می باشد.  یکی از شایع ترین عوامل زمین خوردن این افراد هم تاریک بودن محیط اطراف آن ها می باشد. در هر زمان به ویژه در شب اگر این افراد ب هر دلیلی مثلا برای رفتن به دستشویی و … نیاز به حرکت داشته باشند، فقط کافی است یک کلید را فشار دهند. در این صورت روشنایی اطراف آن ها به راحتی تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *