مقاله ها

کدامیک از لامپ ها را می توان برای تامین روشنایی فریزرهای بزرگ و صنعتی استفاده کرد؟

امتیاز دهید

فن آوری های اخیر شرایط مناسبی را برای روشن کردن فریزر های بزرگ و صنعتی فراهم کرده است. فریزها نیاز به لامپ هایی دارند تا روشنایی داخل آن ها تامین شده و کار کردن راحت تر شود.

کدامیک از لامپ ها را می توان برای تامین روشنایی فریزرهای بزرگ و صنعتی استفاده کرد؟

به طور کلی، لامپ های با خروجی بالا و لامپ های متال هالید، رایج ترین و مقرون به صرفه ترین لامپ برای تامین روشنایی فریزر های استاندارد هستند.

عملکرد

فریزرها اغلب از لامپ های با خروجی بالا استفاده می کنند و یا نور هایی که دارای ولتاژی بالاتر از ولتاژ فرزر باشند. به همین دلیل لامپ های با خروجی بالا برای کار در محیط های سرد و دمای یخ زدن مناسب هستند. از این رو شرکت های تجاری نیز از این لامپ ها برای نمایش غذا در فریزر و فروشگاه های مواد غذایی و روشنایی خیابان ها و پیاده روها استفاده می کنند.

انواع لامپ های مورد استفاده در فریزر

لامپ های با خروجی بالا برای فریزرهای بزرگ و استاندارد شامل لامپهای فلورسنت T5 است که در هر لامپ، ۵۰۰۰ لومن تولید می شود. لومن ها واحد اندازه گیری نور هستند که نشان دهنده سطح روشنایی در وسایل می باشند.

فریزرهای بزرگ نیز می توانند از لامپهای فلورسنت T8 و T12 استفاده کنند. فلورسنت T8 به طور کلی ۲۵۰۰ لومن را تولید می کند، در حالی که چراغ های T12 تنها تا ۲۰۰۰ لومن در هر لامپ تولید می کنند. لامپ های متال هالید نیز در فریزرهایی که در انبارها و کارخانه های صنعتی یافت می شوند  تا ۳۲۰۰۰ لومن تولید می کنند.

علاوه بر نور بالا و استاندارد، چراغ های مورد استفاده در این دسته از فریزرها باید در برابر بخارات مواد غذایی نیز مقاوم باشند.  این لامپ ها به عنوان لامپ های معمولی رشته ای و لامپ های فلورسنت فشرده در دسترس هستند. لامپ های مقاوم با استانداردهای بهره وری انرژی روبرو هستند و به از این در کاهش هزینه های برق موثر می باشند.

همچنین این دسته از لامپ ها حرارت کمتری تولید می کنند و به طور معمول سبک تر از چراغ های معمولی رشته ای هستند.

امکانات

لامپ های مورد استفاده در یخچال فریزرهای صنعتی و بزرگ قادر هستند تا نور را در طیف های مختلف سفید، زرد و یا نور طبیعی روز را تولید کند. به عنوان مثال، با استفاده از چراغ های فلورسنت با ولتاژ بالا، می توان طیف کامل نور را ایجاد کرد و محیط داخل فریزر را روشن تر نشان داد. سایز لامپ های فریزر نیز می تواند در محدوده  ۲ فوت تا ۸ فوت باشد.

فواید

این دسته از چراغ ها نور بیشتری را نسبت به نورهای معمولی مشابه تولید می کنند. لامپ های با خروجی بالا همچنین از پلاستیک، سیلیکون و دیگر مواد مقا وم ساخته شدند. از این رو در برابر رطوبت، سرما و … بسیار مقا م می باشند.

تولید کنندگان این لامپ ها، آن ها را با واشرهای مقاوم در برابر آتش و بوی مواد غذایی ساخته اند. همچنین این لامپ ها هیچ گونه مواد سمی را تولید نمی کنند.

مواد اطراف لامپ های دارای خروجی بالا نیز مانع نصب در وسایل غیر استاندارد می شوند.

منبع:

https://www.hunker.com/12617081/what-lights-can-i-use-in-a-walk-in-freezer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *