مقاله ها

لامپ های LED در معدن

لامپ های LED
امتیاز دهید

لامپ های LED در معدن : تکنولوژی پیشرفته ال ای دی در زمینه های مختلفی به کمک انسان آمده است. یکی از مکان هایی که به شدت به لامپ های LED نیازمند می باشد، معدن است.

معدن عبارت است از محل پیدا شدن یک ماده معدنی فلزی یا غیرفلزی که به صورت طبیعی مورد اکتشاف و بهره برداری قرار گرفته می گیرد.

بهره برداری از معادن به دوران باستان بر می گردد. ایران  سرزمین مهربان ما به دلیل داشتن پوسته ای ناهمگن و تحت تاثیر حوادث مختلف زمین شناسی سرشار از مواد معدنی می باشد.

از این رو بسیار اهمیت دارد تا این منابع طبیعی خدادای را درست کشف و بهره برداری کنیم. برای تسهیل در امور می توان از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرد.

لامپ های LED همان گونه که در مقالات قبل هم به کرات عنوان کردم دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشند. این لامپ ها علاوه بر این که در نورپردازی منازل و محل کار بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند کمک بزرگی در اکتشافات معدن نیز باشند.

در داخل معدن به دلیل دور بودن از نور طبیعی فضایی تاریک حاکم می باشد. بنابراین به صورت طبیعی تمرکز معدن کاران تا حد زیادی کم می شود. از این رو بسیار اهمیت دارد تا محیطی روشن و بدون خطر را برای کار این عزیزان فراهم کرد.

استفاده از لامپ های LED در معدن دارای مزایای زیر است :

  • موجب تمرکز بهتر معدن کاران در معدن می شود.
  • تولید گرما نمی کند از این رو امنیت بیشتری به همراه دارد.
  • زمان راه اندازی بسیار کمی دارد و به محض استارت زدن نور کامل خود را تولید می کند.
  • به علت طراحی در حالت جامد می توان آن را مقاوم در برابر عامل انفجار و لرزش طراحی کرد.
  •  با منبع تغذیه AC یا DC  کار می کند. بنابراین به راحتی می تواند با استفاده از باتری پشتیبان درون معدن مورد استفاده قرار گیرد. و به راحتی از طریق پنل های خورشیدی شارژ می شود.
  • چراغ های LED قادرند تا مجهز به سیستم موقعیت یاب ماهواره (GPS) شوند. از این رو دسترسی به آن ها از راه دور میسر است. بنابراین به سادگی  می توان به اطلاعات حیاتی، مکان، شرایط و امنیت بیشتر دسترسی پیدا کرد.
  • نور با کیفیت و طول موج بیشتری را تولید می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *