مقاله ها

لامپ LED در سوپر مارکت ها

لامپ LED
5/5 - (3 امتیاز)

استفاده از لامپ LED در سوپر مارکت ها . روشنایی LED یک نیروی ثابت در صنعت کسب و کار است. بسیاری از کسب و کارها همچون سوپر مارکت ها، هتل ها و صنایع غذایی و … در حال حاضر برای تامین نور مناسب و نورپردازی محیط از انواع لامپ LED  استفاده می کنند. لامپ ال ای دی با محیط زیست سازگاری خوبی دارد و نور مناسب فضا را تامین می کند.

اما چرا استفاده از این لامپ ها مورد توجه هست؟ جالب توجه است بدانید که دلایل متفاوتی وجود دارد که موجب محبوبیت این لامپ ها می شود اما مهم ترین عوامل می تواند به صرفه جویی اقتصادی و طول عمر بالای این محصولات مربوط باشد. اما در این میان  هنوز کسب و کارهایی هستند که به دلیل تصورات غلط و یا هزینه بالای بعضی از این محصولات از روش های سنتی برای نورپردازی استفاده می کنند.

اقدامات پیشگیرانه

اتحادیه اروپا یک دستورالعمل جدید صادر کرد تا با ایجاد تغییرات در بسته بندی محصول، افزایش دسترسی به اطلاعات توسط مصرف کنندگان بالا رود. این مقررات برای افرادی که با محصولات LED نا آشنا هستند، بسیار مناسب است و برای انتخاب آگاهانه موثر است.

طرف دیگر سکه

در حالی که انواع بازارهای خرده فروشی و سوپر مارکت ها کم کم به دنبال استفاده از نورپردازی با لامپ LED هستند، عواملی سبب می شود تا میل به استفاه از این لامپ ها کم شود. درست است که لامپ های ال ای دی صرفه جویی زیادی در مصرف برق دارند و در نتیجه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند، اما هزینه خرید بعضی از این لامپ ها بسیار زیاد است. با توجه به این که این کسب و کارها می بایست مالیات سالانه خود را نیز پرداخت کنند شاید توان خرید این مصولات گران قیمت را هم نداشته باشند.

در بسیاری از کشورها تخفیفات خاصی برای خرید محصولات نورپردازی ال ای دی برای کسب و کارهای مختلف و خرده فروشی ها در نظر گرفته شده است.

لامپ های LED به طور قابل توجهی گران تر از لامپ های استاندارد هستند، به همین دلیل تولید کنندگان به دنبال راه هایی برای کاهش این هزینه هستند. بسیاری از LED ها با استفاده از بستر های گرانقیمت تولید می شوند. البته گزینه های ارزان تری هم در دسترس هستند ولی ممکن است کارآیی لازم را نداشته باشند. و در مواردی ممکن است ایمنی را هم به خطر بیندازند. علاوه بر این، ممکن است نورپردازی با این محصولات ارزان قیمت بهره وری تولید را هم تحت الشعاع خود قرار دهد و سبب کاهش بهره وری شود.

لزوم استفاده از لامپ LED در سوپر مارکت ها

رقابت در این نوع کسب و کار ها بر اساس میزان فروش محصولات می باشد. بنابراین کاملا واضح است که نور مناسب سوپر مارکت ها می تواند در احساس راحتی مشتری و میزان فروش تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین نور لامپ های ال ای دی وضوح و شفافیت بیشتری دارد. از این رو موجب دید بهتر و انتخاب صحیح کالا می شود.

LED ها می توانند نقش ویژه ای در تازه ماندن کالاها ایفا کنند. این تکنولوژی به ویژه برای محصولات گوشتی بسیار مفید است. به این دلیل که  چراغ LED  تولید اشعه ماوراء بنفش بسیار کمی دارد. از این رو  می تواند مواد غذایی و مواد بسته بندی را خنک کند. این لامپ ها همچنینبر خلاف  لامپ های جیوه ای حرارت کم تری تولید می کنند. نور آنها در دمای سرد خیلی کم نمی شود، و  عمر آنها نیز به دلیل خنک ماندن چیپست آنها بیشتر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *