مقاله ها

نحوه استفاده از لامپ LED در منزل

امتیاز دهید

امروزه همه با لامپ های LED آشنایی دارند. این لامپ ها یک دیود نورانی دارند که باعث روشن شدن محیط می شود. لامپ های LED مدت ها به عنوان چراغ نشانگر استفاده می شدند و در حال حاضر محبوبیت این لامپ ها به عنوان منبع روشنایی منازل، دفاتر و محل های دیگر در حال افزایش است. در مقایسه با گزینه های دیگری مثل لامپ های رشته ای، فلورسنت یا حتی CFL (فلورسنت فشرده) لامپ های LED مصرف انرژی بسیار کمتری دارند. بعلاوه طول عمر این لامپ ها بیشتر است و گرمای تولیدی توسط آن ها نیز به میزان قابل توجهی کمتر است.

اما نور شدید لامپ های LEDی قدیمی تر و قیمت بالای تگ آن ها باعث می شود افراد تمایل چندانی به جایگزینی تمام لامپ های منزل با آن ها نداشته باشند. می توانید با توجه به نکات زیر بدون صرف هزینه چندانی از تمام مزایای لامپ های LED بهره مند شوید.

 

مراحل

 

 

۱

لامپ های LED را در وسایلی که دسترسی به آنها سخت تر است نصب کنید. یکی از مزایای لامپ های LED این است که طول عمرشان اغلب به بیش از ۱۰ سال می رسد. به همین دلیل استفاده از این لامپ ها برای تجهیزاتی که دسترسی به آنها سخت تر است و عوض کردن لامپشان نیاز به تلاش زیادی دارد، مثل لامپ هایی که در اتفاع بالا نصب می شوند، بسیار ایده آل است.

 

از لامپ LED در محیط هایی با رفت و آمد زیاد استفاده کنید. از آنجا که قطعا دوست دارید هزینه های جانبی لامپ های LED را جبران کنید بنابراین بهتر است این لامپ ها را در محیط های شلوغ تر نصب کنید. استفاده از این لامپ ها مثلا در آشپزخانه یا اتاق نشیمن باعث ایجاد بیشترین میزان صرفه جویی می شود.

۲

 

۳

از لامپ LED در محیط های کار استفاده کنید. معمولا لامپ های LED نوری شفاف و روشن ایجاد می کنند که گاهی از آن در مقایسه بار نور گرم لامپ های رشته ای انتقاد می شود. اما این نور شفاف و زیاد لامپ های LED را برای روشنایی محیط های کاری ایده آل می کند. می توانید از این لامپ ها برای روشن کردن میز کار یا محل کارتان در آشپزخانه استفاده کنید تا نور ایجاد شده توسط این لامپ ها از ایجاد فشار روی چشمتان پیشگیری کند.

 

 

۴

برای روشن کردن محیط های بیرونی از لامپ LED استفاده کنید. لامپ های هالوژن بزرگ مدت ها به عنوان منبع اصلی روشنایی محیط های بیرونی بویژه در محل های امنیتی استفاده می شدند اما این لامپ ها گرمای زیادی تولید کرده و خیلی زود می سوختند. می توان از لامپ های LED به جای پروژکتورهای نورانی استفاده کرد که با توجه به مصرف انرژی کم آنها می توان کل شب لامپ ها را روشن گذاشت و با توجه به عمر طولانی لامپ های LED نیاز به تعویض مکررشان وجود ندارد.

 

 

۵

از لامپ LED برای ایجاد روشنی بر روی آثار هنری استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای لامپ های LED این است که این لامپ ها در اندازه های خیلی کوچک هم تولید می شوند. این امر استفاده از این لامپ ها را برای ایجاد روشنایی روی آثارهنری یا ایجاد توجه روی قسمت های مهم در معماری ساختمان مناسب می کند. بعلاوه نور شفاف ایجاد شده توسط این لامپ ها باعث می شود آثار هنری تا جای ممکن طبیعی به نظر برسند.

  1.  

۶

لامپ LED را صرفا به عنوان جایگزینی کم هزینه برای لامپ های رشته ای در نظر نگیرید. این لامپ ها قابلیت های جدید زیادی را فراهم می کنند و این فقط به دلیل ایجاد گرمای کمتر توسط آن ها نیست. از آنجا که این لامپ ها نور زیادی تولید می کنند اغلب به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفته می شوند.

 

نکات

  • لامپ های LED برای روشن کردن محیط های بیرونی برای جشن ها مناسب هستند. این لامپ ها گرمای کمتری ایجاد می کنند که خطر آتش سوزی را کم و انرژی کمی مصرف می کنند در نتیجه خطر افزایش بار الکتریکی کم می شود.
  • از آنجا که لامپ های LED رشته های حساس و ظریفی ندارند و در صورت ایجاد لرزش های خفیف آسیب نمی بینند بنابراین برای محیط هایی که در آن ها سقف لرزان یا تردد سنگین و یا هر منبع ایجاد ارتعاش دیگری وجود دارد بسیار ایده آل هستند.

ابزارهای مورد نیاز

لامپ LED

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *