مقاله ها

نورپردازی دکوراتیو (Decorative Lighting) چیست؟

نورپردازی دکوراتیو (Decorative Lighting) 
5/5 - (1 امتیاز)

نورپردازی دکوراتیو (Decorative Lighting) نوعی نورپردازی است که یک ویژگی تزئینی دارد: یا نور از خودش ایجاد میکند، یا سایه از خودش ایجاد میکد و یا هر دو.

اگر شما در حال حاضر چراغ های کافی برای تامین نورپردازی کاری و نورپردازی محیطی در یک اتاق داشته باشید، به راحتی می توانید چراغ آویز هایی را انتخاب کنید که به آرامی درخشان شوند و بدون پرتاب نور هدفمند، یک احساس و ادراک و خاطره و تاثیر بزرگ ایجاد کنند.

نورپردازی دکوراتیو چیست؟

منظور ما زمانی که در مورد “نورپردازی دکوراتیو” صحبت می کنیم چیست؟ چقدر مهم است؟ این نورپردازی است که به منظور جلب توجه و اضافه کردن زیبایی یا تمایز به یک اتاق استفاده می شود.

نور ویژگی اتاق را بدون در نظر گرفتن فعالیت هایی که برای آن برنامه ریزی کرده اید، تنظیم می کند. همه ما می دانیم که نورپردازی می تواند به یک اتاق جلوه خاصی دهد یا زیبایی آن را از بین ببرد. گزینه ها فراوان هستند، بنابراین همه آنها را در نظر بگیرید و عاقلانه انتخاب کنید! با گزینه هایی که برای هر فضا، سبک و بودجه وجود دارد، انتخاب مناسبی داشته باشید. نورپردازی دکوراتیو یک عنصر طراحی بسیار قدرتمند است که هر طراح داخلی باید از آن استفاده کند.

اگر شما بخواهید که روشنایی تان واقعا ویژگی ستاره ای داشته باشد، به دنبال چراغ هایی بگردید که سایه ی جالبی را روی سقف می اندازد. این تکنیک به طور خاص در سقف های دارای کمی ارتفاع که شایسته داشتن توجه چشم هستند مؤثر می باشد.

نور ویژگی اتاق را بدون در نظر گرفتن فعالیت هایی که برای آن برنامه ریزی کرده اید، تنظیم می کند. همه ما می دانیم که نورپردازی میتواند به یک اتاق جلوه خاصی دهد یا زیبایی آن را از بین ببرد. گزینه ها فراوان هستند، بنابراین همه آنها را در نظر بگیرید و عاقلانه انتخاب کنید! با گزینه هایی که برای هر فضا، سبک و بودجه وجود دارد، انتخاب مناسبی داشته باشید. نورپردازی دکوراتیو یک عنصر طراحی بسیار قدرتمند است که هر طراح داخلی باید از آن استفاده کند.

سبک چراغ ها در نورپردازی دکوراتیو

هنگامی که از چراغ دکوراتیو صحبت به میان می آید، باید توجه داشته باشیم که هر اندازه از چراغ دکوراتیو برای همه جا مناسب نیست. در نظر بگیرید که چه چیزی برای فضای شما مناسب تر است: وسایل سقفی مثل لوسترها و آویزهای، در فضاهای باز بهتر عمل می کنند، در حالی که چراغهای دیواری و دیوارکوب ها برای اتاق های کوچکتر مناسب هستند زیرا خطای دید به وجود می آورند و فضا را بزرگتر نشان می دهند.

هنگامی که از چراغ دکوراتیو صحبت به میان می آید، باید توجه داشته باشیم  که  هر اندازه از چراغ دکوراتیو برای همه جا مناسب نیست. در نظر بگیرید که چه چیزی برای فضای شما مناسب تر است: وسایل سقفی مثل لوسترها و آویزهای، در فضاهای باز بهتر عمل می کنند، در حالی که چراغهای دیواری و دیوارکوب ها برای اتاق های کوچکتر مناسب هستند زیرا خطای دید به وجود می آورند و فضا را بزرگتر نشان می دهند.

چراغ های دکوراتیو در انواع مدل ها و شکل ها وجود دارند. آیا به دنبال دکور مدرن، قرون وسطی، صنعتی، سنتی و یا معاصر هستید؟! برای هر کدام گزینه های متفاوتی وجود دارد.

در اینجا یک سناریو وجود دارد: اتاق نشیمن شما مقدار زیادی نور طبیعی دریافت می کند و یک منبع نور مصنوعی نیز دارید. شما می توانید در شب و روز ، خوب ببینید، اما … یک لوستر ، سبک جدیدی به اتاقتان اضافه می کند ما در اینجا در مورد اولویت بندی سبک و عملکرد چراغ روشنایی صحبت می کنیم و وقتی که صحبت از چراغ دکوراتیو است، ارزشش را دارد. نورپردازی (مسلما) مهمترین عنصر طراحی داخلی است، بنابراین اتاق خود را تاریک و بدون نور در نظر نگیرید. فضای اتاق خود را روشن کنید. سبک نورپردازی دکوراتیو به شما و مهمانانتان حس تحسین برانگیزی می دهد و خانه را درخشان می کند.

مدل چراغ ها

چراغ های دکوراتیو در انواع مدل ها و شکل ها وجود دارند. آیا  به دنبال دکور مدرن، قرون وسطی، صنعتی، سنتی و یا معاصر هستید؟ برای هر کدام گزینه های متفاوتی وجود دارد. اگر یک آویز از جنس چوب می خواهید از مدلی مانند Milly + Eugene (199 دلار) استفاده کنید  یا برای یک آویز مدرن ازFranklin Chandelier که توسط برند تجاری دانمارک ارائه می شود (به همراه حس خوب لمس برنج ) ، استفاده کنید.

https://www.hunker.com/13578294/what-is-decorative-lighting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *