مقاله ها

پنج مکان در مدارس که نیازمند نورپردازی LED هستند

مدارس
امتیاز دهید

مدارس و تسهیلات آموزشی می توانند از روشنایی LED در مکان های بیشتر بهره مند شوند. با استفاده از تکنولوژی LED نه تنها می توان هزینه های برق را در مدارس و دانشگاه ها کاهش دهد، بلکه می تواند به بهبود آموزش دانشجویان و ایمنی فضای باز کمک کند. چراغ روشنایی تاثیری چشمگیر بر دانش آموزان، معلمان و محیط یادگیری دارد که به منظور بهبود خلق و خو، کاهش فشار خون و کاهش عدم تمرکز، استفادم می شود. در اینجا ۵ مکان مورد بررسی قرار می گیرد که از  نورپردازی سنتی استفاده می کند و نیاز به نورپردازی LED دارد.

پنج مکان در مدارس که نیازمند نورپردازی LED هستند

کلاس

دانش آموزان و معلمان بیشتر وقت خود را در کلاس های درس صرف می کنند. تحقیقات نشان می دهد که چراغ های LED می توانند موجب انعطاف پذیری بیشتر، افزایش تمرکز و راحتی بیشتر شوند. مطالعه بر روی تاثیر نور بر یادگیری، افزایش ۳۵ درصدی سرعت خواندن و کاهش ناهنجاری رفتاری بیش از حد در طی یک دوره طولانی را نشان داد. دانش آموزان و دانشجویان تحت نور طبیعی و تغییراتی از جمله شدت و گرمای رنگ مورد آزمایش و مقایسه قرار گرفتند . با استفاده از LED مشکلاتی مانند چشمک زدن لامپهای مهتابی فلورسنت برطرف می شود .

کتابخانه

کتابخانه مدارس مکانی آرام برای مطالعات فردی یا پروژه های گروهی است. نورپردازی لایه ها باعث می شود که روشنایی محیط  نسبت به استفاده از چراغ های مطالعه ، نرم تر و ملایم تر باشد . علاوه بر این چراغ های LED که موازی با قفسه های کتاب قرار می گیرند، موجب کاهش فشار بر روی چشم می شود و نوری بیشتر از نور خورشید را فراهم می کند. استفاده از نور غیر مستقیم به جای نور مستقیم موجب می شود تا فضا بازتر به نظر برسد و انعکاس کمتری بر روی کامپیوترهای کتابخانه یا لپ تاپ های دانشجویان داشته باشد . با استفاده از سنسورها ، مدارس می توانند نور لازم برای مطالعات شبانه را فراهم کنند و با خاموش نگاه داشتن سایر نقاط در مصرف انرژی صرفه جویی کنند .

پله ها و راهرو

هیچ چیز به اندازه یک لامپ فلورسنت چشمک زن نمی تواند یک مجتمع دانشگاهی را از جایگاه یادگیری به یک فیلم ترسناک تغییر دهد. در حالی که نورپردازی LED  علاوه بر اینکه نورثابت و پایدار را فراهم می کند ، برای مناطقی از ساختمان که دسترسی به آنها دشوار است و یا بخشهای پر تردد نیز مناسب است . هنگام نصب این نورپردازی ، سیستم اضطراری را فراموش نکنید . پنل LED می تواند در هنگام قطع برق با پشتیبان اضطراری به دانش آموزان و اعضای هیات علمی کمک کند .

باشگاههای ورزشی

میزان نور مورد نیاز در سالن های ورزشی متفاوت است .سالن های ورزشی ابتدایی نیاز به نور کمتری نسبت به یک کالج یا دانشگاه دارند. نورپردازی مراکز ورزشی با مقیاسی به نام footcandles (مقدار نور در هر فوت مربع) اندازه گیری می شود. بازی های تلویزیونی مانند بسکتبال کالج نیاز به نور بیشتری دارند.لامپ های هالیدی و LED باید در برابر ضربه مقاوم باشند.برخی لامپهای LED با کیفیت بالاتر ، دارای لنز پلاستیکی برای محافظت از لامپ در مقابل ضربات ناخواسته توپ است . از مزایای دیگر استفاده از لامپهای LED ، طول عمر بیشتر و تعمیر و نگهداری کمتراست . این چراغها هرگونه تأخیر گرم شدن را از بین می برند و روشنایی کامل را در حالی که تیم گرم می شود،فراهم می کنند.

محوطه ساختمان

دانش آموزان و هیئت علمی باید هنگام رفت و آمد در محوطه دانشگاه احساس امنیت کنند. چراغ های مجوطه ای LED  به خوبی این احساس امنیت را فراهم می کنند . نمونه دیگر آن استفاده در پارکینگ است که پارکینگ امن تر برای هر دو راننده و عابرین پیاده را فراهم می کند . لامپ های دیواری LED به شدت مصرف انرژی را کاهش می دهند( نظریه Lumens  در وسایل MH ) و نور با کیفیت تری ایجاد می کند . نور کلوین بیشتر برای روشنایی های امنیتی استفاده می شود، زیرا کنتراست سایه را کاهش می دهد و تصاویر بهتر را برای دوربین های امنیتی فراهم می کند. نور لامپ های دیواری MH و لامپهای اولیه Lumens به مرور زمان زرد می شود اما لامپهای  دیواری LED در طول عمر خود ، رنگ خود را حفظ می کنند .این LEDها می توانند برای پارکینگ ها ، روشنایی مسیر ، نورپردازی دیوارها ، نورپردازی محوطه باز مورد استفاده قرار گیرند.

نورپردازی LED مراحل آزمون خود را می گذراند . آیا شما به دنبال تبدیل محوطه دانشگاه خود به یک مکان امن تر، و یا بهینه سازی نور در کلاس های درس هستید؟  با ما تماس بگیرید. تا کارشناسان نورپردازی ما برای ایجاد آینده ای روشن تر برای ذهن جوانان به شما کمک کند.

منبع:

https://blog.1000bulbs.com/home/5-places-in-schools-that-need-led-lighting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *