اخبار متفرقه

چراغ ریلی مناسب برای طراحی داخلی

طراحی داخلی
امتیاز دهید

چراغ ریلی به چراغی گفته می شود که به وسیله یک پایه مخصوص بر روی ریل قرار می گیرد. این چراغ ها کاربردهای زیادی دارند اما نقششان در طراحی داخلی بسیار موثر و چشمگیر است. به گونه ای که بر روی هر عنصری تابیده شوند زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر می کنند.

در حال حاضر از چراغ ریلی برای نمایش ویژه تابلوها، آثار هنری و یا تو رفتگی های تاریک در دل دیوارها، به منظور ایجاد فضایی متفاوت تر هم می توان استفاده کرد.

برای نصب این دسته از محصولات روشنایی و نورپردازی در ابتدا می بایست ریل بر روی سقف نصب شود، سپس لامپ ها که می توانند LED، هالوژن و … باشند بر روی آن قرار می گیرند. ویژگی این محصولات این است که به راحتی می توان زاویه تابش را تنظیم کرد.

تنظیم زاویه تابش در طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد. از این رو به دلیل وجود این قابلیت در این دسته از محصولات، چراغ ریلی در طراحی داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

برای نصب چراغ ریلی می بایست مناسب ترین مکان را در نظر بگیرید. اگر از این چراغ ها در فروشگاه یا مغازه و یا ویترین خود استفاده می کنید، باید ریل را در جایی نصب کنید که با تابیدن نور بر جذابیت محل مورد نظرتان بیافزایید. اگر از این چراغ ها برای داخل منزل و طراحی داخل منزل استفاده می کنید، بهترین راهنما برای نصب آن ها این است که از خطوط قرار گیری مبلمان در محیط پیروی کنید.

مثلا اگر در اتاق پذیرایی شما یک سرویس ال شکل مبلمان وجود دارد، مناسب تر است که ریل ها را هم به صورت ال بر بالای مبل ها نصب کنید.

نکته مهم دیگری که در هنگام نصب این چراغ ها باید رعایت کنید این است که، به منظور جلوگیری از تولید نور خیره کننده و آزار چشم، از یک دسته لامپ LED در فاصله های کم استفاده کنید. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از پچند لامپ ال ای دی با فاصله تقریبی ۱ متر از یکدیگر استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی داخلی با چراغ ریلی:
  • چراغ های ریلی که امکان تنظیم کردن آن ها وجود ندارد برای طراحی داخلی مناسب نیستند.
  • لامپ ها را به تعداد زیاد بر روی ریل ها استفاده نکنید.
  • از لامپ هایی که ولتاژ کمی دارند استفاده کنید. در این صورت هم در مصرف برق صرفه جویی کردید و هم نور ملایمی را تولید می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *