مقاله ها

چگونه می توان چراغ مطالعه یا چراغ رومیزی را خریداری کرد؟ پنج نکته را باید در نظر بگیرید

چراغ رومیزی
امتیاز دهید

چراغ مطالعه یا چراغ رومیزی برای مطالعه کردن، نوشتن، طراحی، کار با رایانه و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل است که یک لامپ خوب برای چراغ مطالعه باید خریداری کنید. با آماتیس همراه باشید تا ویژگی های لامپ چراغ مطالعه را بررسی کنیم.

ویژگی های چراغ مطالعه یا چراغ رومیزی:

نور روشن و درخشانی تولید کند تا انجام کارها آسان شود.
حداقل نور خیره کننده را داشته باشد.
دارای طراحی قابل تنظیمی باشد تا کارهای مختلف را در شرایط مختلف بتوان با آن انجام داد.

پنج نکته برای خرید چراغ رومیزی در نظر داشته باشید:

1. نور با کیفیت بالا داشته باشد

به طور کلی، لامپ های رشته ای نور روشنی را تولید می کنند. لامپ چراغ مطالعه کارآمد است و باید و انرژی کمی مصرف کند. به همین دلیل باید به دو ویژگی CRI و دمای رنگ توجه داشته باشید.

شاخص (CRI) برای لامپهای رومیزی قابل توجه می باشد چرا که میزان توانایی دیدن در هنگام خواندن و کار کردن را مشخص می کند. برای انتخاب یک لامپ خوب به دنبال LED هایی با رتبه های CRI بالا بین 85 تا 100 بروید.
چراغ های LED رومیزی در محدوده دمای رنگ از 2700K تا 4500K به طور کلی نور روشن و دلپذیر برای کار را ارئه می کنند.

2. به میزان انعطاف پذیری لامپ توجه کنید

مسئله مهم دیگری برای خرید یک لامپ رومیزی توجه به قابل تنظیم بودن لامپ است. لامپ های قابل تنظیم به شما اجازه می دهند تا به راحتی نورهای دلخواه را برای کارهای خاص تامین کرده و حداقل تابش خیره کننده را داشته باشید.

3. میز مناسب برای چراغ رومیزی را انتخاب کنید

برای میزهای کوچک چراغ های کوچک یا لامپ های کوچک با پایه های کوچک را انتخاب کنید.

برای میزهای بزرگ، چراغ هایی بزرگ تر با بازوی قابل تغییر را انتخاب کنید. یا از یک منبع نور اضافی در اتاق برای اطمینان از پوشش کامل نور بر روی میز خود استفاده کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، منبع نور باید بالاتر از سر شما باشد. اما منبع نور هرگز نباید در خط مستقیم بینایی باشد. نور بیش از اندازه کم پوشش کافی برای انجام کارهای شما را فراهم نمی کند و برعکس نور زیاد باعث ایجاد اختلال در کارهای شما می شود.

4. چراغ رومیزی را در بهترین منطقه میز قرار دهید

چراغ رومیزی باید به گونه ای بر روی میز قرار داده شود که کمترین سایه را بر روی کار شما ایجاد کند. بنابراین اگر راست دست هستید، این بدان معنی است که منبع نور را در سمت چپ میز خود قرار دهید و بالعکس.

برای چراغ های قابل تنظیم، اطمینان حاصل کنید که بازو به اندازه کافی بلند است و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا نور را در جایی که به آن نیاز دارید، استفاده کنید و در صورت عدم انجام کار، نور را خاموش کنید.

هنگام استفاده از رایانه، چراغ های رومیزی باید میز کار و صفحه کلید شما را بدون تولید نور خیره کننده بر روی صفحه نمایش یا مانیتور، روشن کنند.

5. موقعیت کلیدخاموش را در نظر بگیرید

روشن و خاموش کردن چراغ میز کارتان آسان است اگر از سوئیچ یا دکمه های مناسب برای این کار استفاده شده باشد. کلید خاموش و روشن معمولا به صورت دستی، لمسی، کنترلی و … عمل می کنند.

برای خرید انواع چراغ رومیزی و چراغ مطالعه مهندسی ال ای دی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

lampsplus.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *