مقاله ها

خطرات لامپ هالوژنی

امتیاز دهید

خطرات لامپ هالوژنی : اگرچه لامپ های هالوژن ممکن است سابقه طولانی تر از لامپ های معمولی رشته ای داشته باشند، و حتی در مقایسه با لامپ های رشته ای، از طول عمر بیشتری نیز برخوردار هستند اما با این وجود آنها دارای خطرات جانبی مخصوص خود هم هستند. در این مقاله به این خطرات اشاره خواهیم کرد. لطفا با آماتیس همراه باشید.

آگاهی از خطرات مرتبط با چراغ های هالوژن می تواند به استفاده کمتر از ان ها و کاهش خطرات ناشی از استفاده از لامپ های هالوژن کمک کند.

آیا لامپ های هالوژنی خطرناک هستند؟

انواع مختلفی از موارد وجود دارند که موجب می شوند لامپ های هالوژنی خطرناک شناخته شوند. این موارد عبارتند از: گرما، خطر انفجار، بالا بودن وزن و اماده بودن این نوع لامپ ها برای احتراق مایعات قابل احتراق درون ان ها یا بخار موجود در این نوع لامپ ها.

حرارت بالا

لامپ های هالوژن می توانند به درجه حرارت بسیار بالاتر از لامپهای سنتی برسند. طبق گزارش اداره آتش نشانی ایالت نیویورک، یک لامپ هالوژن ۳۰۰ وات می تواند تا دمای ۹۷۰ درجه فارنهایت برسد. این میزان بالای تولید گرما می تواند به طور بالقوه سبب اشتعال مایعات قابل احتراق شود.

لامپ های هالوژنی با دو لایه شیشه ساخته می شوند، لایه بیرونی می تواند توسط روغن های موجود در پوست انسان تضعیف شود. روغن می تواند با شیشه لامپ تعامل داشته و آن را تضعیف کند. با گذشت زمان، این امر می تواند لامپ را منفجر کند.

تأثیرات حرارتی:

خطرات مرتبط با لامپ های هالوژن می توانند اثرات بسیار نامطلوبی در کنار سایر لامپ ها داشته باشند. گرمای زیاد می تواند باعث ایجاد سوزش در پوست شود. ضعیف شدن شیشه بیرونی می تواند منجر به انفجار هایی شود که ممکن است اشیائی که در نزدیکی لامپ هستند آسیب ببیند. اگر لامپ منفجر شود و یا اگر لامپ بیش از حد به موارد قابل اشتعال، نزدیک باشد، پارچه ها و وسایل اطراف آن می توانند آتش بگیرند.

جرقه سریع:

مطالعه ای که توسط اداره آتش نشانی ایالت نیویورک و وزارت امور خارجه انجام شده است نشان می دهد که فقط گرمای تولید شده توسط لامپ های هالوژن می تواند به سرعت باعث آتش سوزی شود. موارد مختلفی بر روی لامپ هالوژن در این آزمایش تاثیر داشت. نتایج عبارتند از سوزاندن پیراهن پلی استر / پنبه در ۲۴ ثانیه آتش گرفت. کارتن به مدت ۱ دقیقه ۱۷ ثانیه در معرض جرقه قرار گرفت و یک قطعه چوب چوب کاج در یک دقیقه ۴۳ ثانیه آتش گرفت، همه این نتایج براساس ازمایش به دست آمده اند.

پیشگیری از خطرات لامپ هالوژنی

شما می توانید اقداماتی را برای کاهش خطر لامپ های هالوژن انجام دهید. لامپ های هالوژن را در مناطقی قرار دهید که براثر تکان خوردن به وسیله ای ضربه نزنند یا ضربه ای به لامپ وارد نکنند. پارچه ها، چوب ها و دیگر وسایل قابل اشتعال را از نور لامپ ها دور کنید. هیچ چیز نباید مانع جریان هوا در اطراف لامپ شود. از روشن نگهداشتن چراغ ها زمانی که استفاده نمی شوند خود داری کنید. از تماس مستقیم با لامپ به جز زمانی که می خواهید لامپ را تعویض کنید، خود داری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *