مقاله ها

انواع چراغ دیواری

انواع چراغ دیواری
امتیاز دهید

در مطلب قبل اطلاعاتی را درباره چراغ های دیواری در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. در آن مطلب اشاره کردیم که چراغ های دیواری دارای انواع مختلف و مدل های متنوعی می باشند. از این رو در این مطلب به صورت جداگانه و اختصاصی به بیان انواع چراغ دیواری می پردازیم.

همان گونه که قبلا هم اشاره داشتیم، چراغ های دیواری یکی از مهم ترین عناصری می باشند که در صورت انتخاب صحیح می توان علاوه بر تامین کردن روشنایی یک یک محیط به زیبا شدن آن محل نیز کمک کرد.

از این رو در هنگام انتخاب و خرید چراغ دیواری باید فاکتورهایی را مد نظر قرار دهید. در زمان انتخاب می بایست به طرح و رنگ دیوار و فراتر از آن به اشیا پیرامون و حتی دکور محیطی که قرار است روی آن این روشنایی نصب شود توجه کنید. همه جوانب را بررسی کرده و سپس متناسب با آن چراغ دیواری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع چراغ دیواری

به صورت کلی انواع چراغ دیواری عبارتند از:

  • چراغ دیواری شاخه دار
  • چراغ دیواری بدون شاخه
  • چراغ دیواری تخت یا چراغ های دیوارکوب
  • چراغهای سنسور دار یا بدون سنسور

 

چراغ های شاخه دار از نوع سنتی چراغ های دیواری می باشند. این مدل چراغ ها با طرح های نوستالژیکی که در ذهن ما است در گذشته کاربردهای زیادی داشته اند.

نوع مدرن چراغ های دیواری، چراغ های تخت یا همان دیوارکوب ها هستند. این نوع از چراغ ها در زمان نصب به صورت کامل به دیوار چسبیده و هیچ نوع شاخه یا اتصال دیگری ندارند.

از چراغ های تخت بیشتر برای تزیین استفاده می شود.

چراغ های دیواری علاوه بر مدل های مختلف دارای طرح های مختلف و متنوعی می باشند.  مثلا این چراغ ها در طرح های دایره ای ، مربعی و یا مستطیل شکل موجود می باشند.

این دسته از محصولات روشنایی البته به نوع سنسور دار و بدون سنسور نیز تقسیم می شوند. چراغ دیواری سنسور دار هیچ گونه کلیدی برای خاموش و روشن روشن ندارد و با حرکت فرد روشن و خاموش می شود. از این رو برای نصب در راه پله ها و راهروها بسیار مناسب است.

که در فضاهای اداری ، هتل ها و رستوران ها نیز کاربرد زیادی دارند ، جنس  چراغ دیواری معمولا از شیشه نشکن با ترکیبی از چوب و فلز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *