مقاله ها

دلایل جایگزینی دیمرها با کلیدهای سنتی

دیمرها
امتیاز دهید

دیمرها وسایلی هستند که در مدار اکتریکی به صورت سری قرار می گیرند. و این قابلیت را دارند که ولتاژ را کنترل کنند. در واقع به بیانی دیگر از دیمرها برای کم یا زیاد کردن نور لامپ ها استفاده می شود.

در این مطلب سعی شده است تا دلایلی را بیان کنیم تا برتری دیمرها بر کلیدهای سنتی ثابت شود.

دلایل جایگزینی دیمرها با کلیدهای سنتی

صرفه جویی در مصرف برق

دیمرها این قابلیت را دارند تا با چرخاندن پیچ آن ها از توان فرستاده شده به لامپ کم کرد. بنابراین هر چه قدر نور لامپ کمتر شود، توان مصرفی هم کم می شود. این قابلیتی است که کلیدهای سنتی فاقد آن هستند.

افزایش طول عمر لامپ با دیمر ها

این کاملا واضح است که هرچه توان کمتری به لامپ داده شود، لامپ کمتر گرم می‌شود. بنابراین افزایش طول عمر لامپ را به همراه دارد. کم کردن توان لامپ هم فقط با استفاده از دیمر امکان پذیر است.

کمک به افزایش سلامی می کنند

طبق تحقیقاتی که دانشمدان انجام داده اند. به این نتیجه رسیدند که هر چقدر نور لامپ در بین زمان غروب آفتاب تا قبل از خوابیدن کم تر باشد، هورمون خواب بهتر ترشح می شود. و چرخه خواب بهتر عمل می کند. بنابراین با استفاده از دیمر و کم کردن نور لامپ می توان با مشکلات خواب و بیماری های ناشی از ان غلبه کرد.

رنج قیمی مناسبی دارند

دیمرهای مکانیکی بسیار با کیفیتی توسط تولید کنندگان داخلی طراحی و ساخته می شوند که علاوه بر این که زیبا هستند، از لحاظ قیمت هم بسیار مناسبند. بنابراین در مواردی که خرید دیمرهای هوشمند ضروری نیست. می توان از نوع مکانیکی آن استفاده کرد.

نصب آسان و راحتی دارند

افرادی هستند که این تفکر غلط را دارند که نصب این دیمرها بسیار سخت است. و باید متحمل شختی و هزینه های سیم کشی شوند. در واقع این طور نیست. فقط کافی است تا در زمان نصب، فیوز برق را قطع کنید. کلید سنتی را درآورده و کلید دیمری را جایگزین آن کنید. حالا کافیست تا لامپ دیمر پذیر را جایگزین لامپ معمولی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *