مقاله ها

عیب یابی لامپ LED جکوزی

امتیاز دهید

برای بعضی از افراد، ریلکس کردن در یک وان حمام، همراه با موسیقی و نور ملایم بسیار آرامش بخش است. لامپ های LED می توانند به عنوان بخشی از این وان آب گرم باشند و یا بعداً اضافه شود. همانطور که هر قطعه الکترونیکی خراب می شود لامپ LED جکوزی نیز ممکن است دچار مشکل شود که با عیب یابی این مشکل حل خواهد شد. در این مقاله به عیب یابی لامپ LED جکوزی خواهیم پرداخت؛ لطفا با آماتس همراه باشید.

عیب یابی لامپ LED جکوزی

مرحله ۱

جعبه مدار  اصلی را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که اشکالی به این بخش وارد نشده است. اطمیان حاصل کنید که اتصال مبدل در حالت درستی قرار دارد . به نظر ساده می رسد اما اگر اتصال  شل باشد و یا درست متصل نباشد مدار و در نهایت لامپ ها نمی توانند کار کنند . اگر اتصال بر دیوار نصب شده و سوکتی است از اتصال درست آن اطمینان حاصل کنید.

مرحله ۲

مبدل، سوئیچ، سیم کشی و چراغها را یک به یک بررسی کنید. بر روی هر یک از این قطعات تمرکز کرده و بررسی کنید سپس به سراغ کنترل قطعه دیگر بروید.

مرحله ۳

مبدل را در دست خود نگه دارید و لامپ های LED را روشن کنید. مبدل باید بعد از چند لحظه گرم شود، اما نه خیلی گرم که دستتان را بسوزاند. گرمی بیش از اندازه مبدل بیانگر عملکرد نامناسب آن است . اگر بوی سوختگی از مبدل به مشام برسد یعنی خراب شده و سوخته است . اگر مبدل مدلی است که به دیوار نصب می شود ، آن را از دیوار جدا کنید، درش را باز کنید و به داخل نگاه کنید. ممکن است یک یا دو فیوز داخل آن سوخته باشد که باید جایگزین شود. اگر فیوز دچار تغییر رنگ شده باشد هم باید تعویض شود . اگر به فیوز مشکوک هستید آن را تعویض کنید.

مرحله ۴

برای بررسی سیم کشی، نگهدارنده سوئیچ را باز کنید. به دنبال هر پارگی در سیم ، زنگ زدگی در مدار و یا اتصال کوتاه سیم ها باشید . مشکل داشتن سوئیچ مانع روشنایی لامپ ها است.

مرحله ۵

سیم کشی را دنبال کنید و به مناطقی که بیش از حد خم، گچ و یا میان دو شیء سخت وجود دارد، نگاه کنید. لامپهای LED با ولتاژ پایین سیم های نازکی دارد که به راحتی آسیب می بینند. اگر عایق این سیم ها آسیب ببیند به راحتی اتصال کوتاه می کند به خصوص در محیط مرطوب.

مرحله ۶

به دنبال LED هایی که تغییر رنگ داده اند و  ترک خورده هستند باشید و آنها را تعویض کنید . LED شل می تواند بر روی تمام لامپ های مدار تاثیر بگذارد پس همه را محکم کنید.

منبع (با تلخیص و تصرف):

https://www.hunker.com/13417942/how-to-troubleshoot-hot-tub-led-lights

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *