اخبار متفرقه

لامپ ال ای دی مناسب برای اتاق عمل جراحی

لامپ ال ای دی مناسب برای اتاق عمل جراحی
4.5/5 - (2 امتیاز)

لامپ ال ای دی مناسب برای اتاق عمل جراحی : نورپردازی خوب و با کیفیت در بیمارستان ها و مراکز درمانی نه فقط منجر به تامین نور با کیفیت و مطلوب و روشنایی مناسب محیط بیمارستان می شود بلکه بر روی عملکرد بهتر پزشکان و پرستاران تاثیر داشته و موجب بهبود سریع تر بیماران می شود.

ورودی بیمارستان

منطقه ورودی عمدتا فضایی کاربردی است. بنابراین باید روشن و جذاب باشد تا بیمار وهمراهان وی به محض ورود به بیمارستان احساس آرامش و راحتی داشته باشند. این محوطه معمولا از چند بخش مانند: پذیرش، سالن انتظار همراهان و … تشکیل شده است. از آن جایی که معمولا این منطقه از بیمارستان دارای پنجره و نورگیر نیست، بسیار مهم است که با یک طراحی اصولی و استاندارد نورپردازی شود.

اتاق معاینه و درمان

پزشکان در این اتاق ها به صورت مستقیم با بیمار و همراه آن در ارتباط است. بنابراین مهم است که بیمار در این شرایط احساس خوبی داشته باشد. همچنین وجود یک نور خوب و با کیفیت موجب می شود تا پزشک معاینه دقیق تری داشته باشد و به خوبی از تجهیزات و امکانات موجود استفاده کند.

خرید چراغ مطالعه ال ای دی

اتاق های بستری بیماران

امروزه اتاق های بیمار به طور فزاینده ای از نظر مواد، نور و رنگ مانند اتاق های هتل طراحی شده اند.

طراحی و روشنایی اتاق ها باید در درجه اول مطابق با احساسات بیمار باشد. بنابراین، علاوه بر نورپردازی مناسب، رنگ اتاقها هم نقش مهمی ایفا می کند. در این اتاق ها، استفاده از چراغ های LED قابل تنظیم و چراغ های LED با دمای رنگ گرم و رنگ سفید توصیه می شود.

اتاق عمل

مکان های جراحی بیشترین چالش های ذهنی و فیزیکی برای تیم پزشکی را به همراه دارد. ایمنی و عملکرد کادر پزشکی در اینجا اهمیت دارد. به منظور توانمند ساختن بهتر تیم – که اغلب در مورد زندگی و مرگ تصمیم می گیرند – نورپردازی بی خطر و مطلوب ضروری است.

برای روشنایی مطلوب، نور اتاق باید به مناطق مختلف تقسیم شود. درخشان ترین منطقه نورپردازی در میز جراحی است. تمام اتاق باید روشن بوده و تولید نور خیره کننده نداشته باشد تا هیچ مشکل دید و چشمی برای کادر اتاق عمل پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *