مقاله ها

لامپ های حبابی LED

امتیاز دهید

چرا نمی توانید برخی از مواقع از لامپ های LED حبابی استفاده کنید
گرما دشمن لامپ های LED است. اگرچه ممکن است لامپ های حبابی LED شبیه به لامپ های رشته ای یا فلورسنت باشند، تراشه های داخل لامپ LED متفاوت از تراشه های لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی نیستند. به همین دلیل نمی توان از آنها در مایکروویو ها یا فرها استفاده کرد. بعضی از لامپ های LED بزرگتر ممکن است از یک گرما غیرفعال یا فن داخلی استفاده کنند تا قطعات الکترونیک بیش از حد گرم نشوند. لامپ های حبابی، اجازه تهویه مناسب را به لامپ نمی دهد این دما به شدت بر روی لامپ های LED تأثیر می گذارد و موجب کاهش طول عمر لامپ می شود . به همین دلیل هنگام استفاده از برخی از این لامپ ها به شما می گویند از آن در فضای بسته یا محصور استفاده نکنید . امروز ما می خواهیم به برخی از سؤالات متداول را در مورد لامپ های حبابی و یا محصور شده در یک فضا پاسخ دهیم . تا به شما کمک کنیم نور بیشتری را از لامپهای خود دریافت کنید.

یک قطعه محصور چیست؟
منظورهر قطعه یا لوازم جانبی است که لامپ در آن محصور و به نحوی بسته بندی شده است و جریان هوای مناسب یا تهویه هوای مناسب ندارد . و شامل لامپها با لنزهای پلاستیکی و وسایل روشنایی محصور شده با انواع کاورها نیز می شود .

چگونه بدانم که لامپ از مدل لامپ های محصور است یا خیر؟
در فروشگاه، مشخصات برخی از محصولات را ذکر کرده ایم. اگر مقدار مشخصه ی “Enclosed Fixture Rated” بله باشد، به این معنی است که لامپ را می توان در مدل لامپهای محصور استفاده کرد. اگر مقدار “نه” باشد، لامپ را نباید در فضای بسته استفاده کرد. استفاده از یک لامپ LED در یک محفظه محصور شده هنگامی که برای آن طراحی نشده است ممکن است لامپ را بیش از حد گرم کند، که باعث ایجاد صدمه به آن و کاهش طول عمر لامپ می شود. اگر از محصولات ما استفاده می کنید و در لیست ذکر شده مشخصات محصول عنوان نشده است؛ می توانید با ما تماس بگیرید.
آیا می توانم یک لامپ رشته ای محصور شده در لامپ های باز استفاده کنم؟
بله ، اگر لامپی از نوع لامپهای محصور است، به این معنی نیست که فقط در محیط محصور قابل استفاده است. این لامپ ها فقط به این منظور طراحی می شوند تا برای استفاده از یک لامپ در یک محفظه بسته شده، بتوانند گرمای تولید شده را کنترل کنند. از طرف دیگر زمانی که این لامپها در محیط باز مانند خیابانها برای روشنایی استفاده می شوند، باید در یک محفظه برای جلوگیری از باد و باران قرار گیرند تا از آنها محافظت شود . نباید لامپ ها در مکان های مرطوب استفاده شوند و برای استفاده در فضای باز حتما باید در محفظه قرار گیرند.

آیا می توانم از این لامپ محصور استفاده کنم؟
در داخل محوطه
قطعه محصور بله بله
قطعه باز بله *فقط اگر لامپ در لیست UL برای مکان مرطوب قرار داشته باشد
آیا می توانم از یک لامپ محصور نشده استفاده کنم؟
در داخل محوطه
قطعه محصور خیر خیر
قطعه باز بله *فقط اگر لامپ در لیست UL برای مکان مرطوب قرار داشته باشد
*لامپ های دارای درجه حرارت ملایم را می توان در فضای باز استفاده کرد، مانند چراغ های زیر یک گرمکن، اما باید از تماس مستقیم با باران محافظت شود. درباره رتبه بندی UL در اینجا بیشتر بدانید.
دانستن اینکه لامپ برای یک برنامه خاص ارزیابی می شود، چه در خارج از منزل و چه در یک محفظه محصور شده، برای گرفتن نور بیشتر از لامپ ، مهم است. پس اگر هنوز مطمئن نیستید و نیاز به کمک دارید با ما تماس بگیرید . شما می توانید به کارشناس نورپردازی در ساعات کاری تماس داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *