مقاله ها

مناسب ترین نورپردازی برای سالمندان

نورپردازی برای سالمندان
امتیاز دهید

سالمندان گران بها ترین انسان های موجود در زندگی هر فردی هستند. از این تامین نیازهای آنان امری واجب می باشد. یکی از نیازهای ضروری که متاسفانه نادیده گرفته می شود نور مناسب است. بنابراین باید مناسب ترین نورپردازی برای سالمندان را در نظر بگیرید.

افراد سالمند نیازمند نور بیشتری می باشند. نور باید به صورت مساوی در فضا توزیع شود، چرا که چشم‌ های سالمندان زمان بیشتری را نیاز دارد تا این که بتواند با تغییرات نوری تطبیق پیدا کند.

با بالا رفتن سن به صورت طبیعی میزان نور کمتری به چشم می رسد. به این دلیل که لنز داخل چشم ضخیم تر شده و پراکندگی نور سبب می شود تا اشیاء و رنگ ها کمتر زنده  و طبیعی به نظر برسند .

نورپردازی برای سالمندان

از موارد دیگر مهم برای نورپردازی سالمندان این است که نورپردازی  باید به صورت غیر مستقیم باشد. در این صورت است که موجب خیرگی چشم سالمند نمی شود.

ایجاد نورپردازی مناسب برای سالمند تا حد زیادی حوادث را کاهش می دهد. از مهم ترین مکان هایی که باید به نورپردازی آن ها اهمیت داده شود، راه‌پله‌ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق نشیمن می باشد.

 

همان گونه که می دانید بسیاری از سالمندان عزیز به دلایل جسمس و محدودیت هایی که دارند از نور خورشید بهره مند نیستند. در بسیاری از خانه های سالمندان دیده شده است که نور ضعیفی را با لامپ های فلورسنت به وجود آورده اند. این نور نه تنها سالم و کافی نیست بلکه برای سالمندان عزیز مضر نیز می باشد.

چرا که منجر به اختلال در ریتم شبانه روزی بدن می شود. لامپ های فلورسنت دارای سوسو نور هستند که این سوسو زدن های مکرر برای سالمندان و به ویژه بیماران صرعی بسیار مضر است.

خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می شود:

اشکالات نورپردازی با فلورسنت

 

بهترین و مناسب ترین نور برای سالمندان عزیز، نور ال ای دی می باشد. این نور خیره کننده نیست و فاقد سرب و جیوه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *