مقاله ها

نحوه نصب چراغ های استخری و آب نما

نصب چراغ های استخری و آب نما
امتیاز دهید

در مطلب هایی جداگانه درباره چراغ های استخری و چراغ های آب نما ال ای دی  به صورت کاربردی و مفید توضیحاتی را ارائه کردیم. در این مطب به نحوه نصب چراغ های استخری و آب نما می پردازیم.

همان گونه که اشاره شد، این محصولات تنوع بسیار بالایی دارند و در زیر فواره ها و یا درون استخرها و حوضچه های بزرگ قرار می گیرند. بنابراین باید دارای شرایطی باشند که هم نور با کیفیتی را تولید کرده و هم از بروز خطر برق گرفتگی جلوگیری کنند.

نصب چراغ های استخری و آب نما

چراغ های استخری و آب نما دارای بدنه بسیار مقاومی هستند. از این رو در برابر ضربه و فشار مقاومت کرده و دوام بالایی دارند. همچنین این چراغ ها از مواد ضد آب ساخته شده اند که از این رو آب به داخل آن ها نفوذ نکرده و خطری را ایجاد نمی کنند.

برای نصب چراغ های استخری و آب نما در مرجله اول باید حفره ای به اندازه پنهان کردن سیم های اضافی در پشت چراغ تعبیه شود. بعد از این عمل چراغ های استخری و آب نما را به صورت روکار یا توکار روی حفره نصب می کنند.

در مورد نصب چراغ های آب نما نکته ظریفی وجود دارد و آن نکته این است که برای نصب این چراغ ها بهتر است نصب به گونه ای انجام شود که آب روی چراغ جریان داشته باشد. در این صورت آب جاری بر روی بدنه چراغ باعث می شود روی چراغ همواره تمیز بماند.

در انواع چراغ آب نما ، چراغ استخری یا چراغ سوناخطر برق گرفتگی وجود دارد. بهه مین دلیل این نوع چراغ ها دارای ولتاژ بسیار پایینی می باشند. از این رو قبل از این که مسیر سیم کشی مشخص و نصب شود، بر سر راه آن یک ترانس قرار می دهند تا ولتاژ محصول را پایین نگه دارد.

جنس این چراغ ها هم باید از نوع خاصی باشد. جنس چراغ های آب نما و استخری باید مقاوم باشند تا مواد شوینده روی آنها تاثیر نگذارد و به طور کلی جهت خنک ماندن باید در آب غوطه ور باشند.

نکته مهم دیگر در هنگام خرید چراغ آب نما و چراغ استخری این است که در زمان خرید به درجه حفاظت محصول توجه شود زیرا این درجه نشان دهنده مقاومت چراغ در برابر رطوبت و نفوذ آب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *