مقاله ها

آیا چراغ خواب برق زیادی مصرف میکند؟

امتیاز دهید

مقدار برقی که توسط چراغ خواب مصرف می شود، برحسب توان مصرفی لامپ است. علاوه بر این، برخی از چراغ های خواب زمانی که نور اتاق در طول روز افزایش می یابد، به طور خودکار خاموش می شوند. در این حالت، میزان مصرف برق در شب، تعیین کننده مدت زمان استفاده از آنهاست. در این مقاله در خصوص میزان برق مصرفی چراغ خواب صحبت میشود لطفا با آماتیس همراه باشید.

آیا چراغ خواب، برق زیادی مصرف میکند؟

توان مصرفی

چراغهای شب در انواع مختلفی از جمله رشته ای، نئون، الکترومغناطیسی و LED عرضه می شوند. لامپ ها باید  UL (گواهی آزمایشگاهی) و درجه توان مصرفی داشته باشند.

در واقع نشان دهنده میزان برق مصرفی چراغ شب است. چراغهای معمولی یا نور نئون از حدود ۱٫۵ تا ۷٫۵ وات انرژی استفاده می کنند. چراغ های LED و الکترومغناطیسی می توانند کمتر از یک وات واحد استفاده کنند.

اهمیت

میزان مصرف چراغ خواب  باتعیین مدت زمانی که لامپ روشن است و میزان مصرف برق آن به دست می آید. چراغ های دستی با کلید و به صورت دستی روشن و خاموش می شوند در حالی که  چراغ های اتوماتیک شبکیه دارای سنسورهای نور هستند که وقتی نور اتاق به سطح خاصی میرسد، خاموش می شود. در هر حال برق مصرفی با محاسبه مقدار زمان روشن بودن و توان مصرفی لامپ قابل اندازه گیری است. به عنوان مثال، مقدار مصرفی لامپی با توان ۱٫۵ وات برای ۱۲ ساعت، ۱۸ وات ساعت استفاده خواهد بود که معادل ۲۰ دقیقه روشنایی لامپ ۶۰ وات است.

میانگین مصرف برق

خانه های مسکونی آمریکایی به طور متوسط ۹۲۰ کیلووات ساعت در ماه استفاده می کنند. که کار حدود ۳۰ کیلووات ساعت در روز مصرف میشود. حدود ۱۵ درصد از آن برای روشنایی استفاده می شود که روزانه حدود ۴٫۵ کیلووات ساعت است.

برق مورد استفاده برای چراغ خواب

نور چراغ خواب  ۱٫۵ واتی که هر روز برای ۱۲ ساعت استفاده می شود، حدود ۰٫۴ درصد از کل برق مورد استفاده برای روشنایی یک محل اقامت در ایالات متحده را در بر می گیرد. و روشنایی چراغ ۷٫۵ وات در مدت ۱۲ ساعت حدود ۲ درصد از کل برق مورد استفاده برای روشنایی را استفاده میکند.

ملاحظات

برخی از چراغ خواب های ویژه توان مصرفی کمتر از یک وات واحد دارند. توان مصرفی ربطی به میزان نور خروجی ندارد. ولتاژ خروجی نور را برای نور تعیین نمی کند. طرح های مدرن کارآمدتر از چراغ های رشته ای وجود دارند که می توانند نور بیشتری با توان مصرفی کمتر تولید کنند. سایر عواملی که باید در نظر بگیرند، هزینه اولیه چراغ خواب و مدت زمان روشن ماندن آن در طول شب است. در حالی که چراغ های شب مصرف قدرت بسیار کمتری نسبت به چراغ های معمولی دارند، ولی برای مدت زمان بیشتری استفاده می شوند.

منبع ( با تلخیص و تصرف):

https://www.hunker.com/13408326/do-night-lights-use-a-lot-of-electricity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *