مقاله ها

چگونه یک لامپ هالوژنی را تست کنیم؟

امتیاز دهید

لامپ های هالوژن، از ترکیب گاز هالوژن و رشته نوری تنگستن ساخته میشوند، که ترکیب این دو باهم یک واکنش شیمیایی ایجاد میکند. دمای لامپ های هالوژن از لامپ های رسته ای بیشتر است و نور بیشتری هم دارند. از آنجایی که لامپ های هالوژن با لامپ های معمولی رشته ای متفاوت هستند، مواردی هست که باید در هنگام تست یا رفع اشکال لامپ های هالوژن بدانید.

روشنایی و دمای لامپ های هالوژنی با لامپ های معمولی رشته ای متفاوت است.

گام اول

وقتی لامپ هالوژن را روشن میکنید، چند دقیقه آن را روشن بگذارید تا روشنایی و پتانسیلش را ببینید زیرا، برای اینکه مواد شیمیایی داخل لامپ هالوژن به خوبی کار کنند، لامپ به مدتی زمان نیاز دارد، به همین دلیل نباید از آنها در داخل کمد، یخچال و یا جاهایی که به روشنایی لحظه ای و کوتاه نیاز دارید استفاده کنید.

گام دوم

بدون دستکش به لامپ هالوژن دست نزنید، زیرا اللودگی دست و اثر انگشت میتواند نقاط داغی را روی سطح لامپ به جای بگذارد و گرمای گاز هالوژن در این نقاط متمرکز خواهد شد. به این ترتیب آن تقاط نازک میشوند و گاز هالوژن از آنجا نشت خواهد کرد. این امر باعق ترک خوردگی یا انفجار لامپ میشود. اگر اتفاقی با دست خالی سطح لامپ را لمس کردید، آنرا با یک دستمال نرم آغشته به الکل پاک کنید و بعد با آب بشویید.

گام سوم

لامپ را در آب بگذارید و ببنید که حباب میدهد یا خیر. حباب نشان دهنده آسیبی است که احتمالا قبلا به لامپ وارد شده. حتی اگر با وجود حباب ها لامپ روشن بشود، بعد از مدتی ترک میخود و منفجر خواهد شد. بهتر است لامپ را در صورت مشاهده حباب عوض کنید.

گام چهارم

بعد از خاموش کردن لامپ، رنگ آنرا بررسی کنید. اگر لامپ قدیمی باشد و یا کیفیتش نا مطلوب باشد، رنگ آن سیاه دودی با خاکستری میشود. یک لامپ سالم باید سفید یا خاکستری روشن باشد. رنگ تیره و دودی نشان دهنده نیاز لامپ به تعویض است. اگر لامپ دودی روشن باشد، یعنی سطح لامپ ترک دارد.

https://www.hunker.com/12471448/how-to-test-a-halogen-bulb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *