مقاله ها

چگونه یک چراغ خطی بخریم؟

چراغ خطی
امتیاز دهید

چراغ خطی ال ای دی نسل جدیدی از محصولات روشنایی هستند که علاوه بر تامین نور مناسب فضا، در نورپردازی و دکوراسیون هم اهمیت ویژه ای دارند. در این مطلب از آماتیس راهنمای خرید چراغ خطی بیان می شود. اگر به فکر خرید این محصول هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

روشنایی خطی چیست؟
روشنایی خطی یا چراغ خطی تشکیل شده از یک سری لامپ که در یک مسیر قرار گرفته و به هم متصل هستند. اگر مسیر تک ریل باشد، هادی های الکتریلی نور را در فضای شما پخش می کنند.

انواع چراغ خطی بر اساس مدل

1. بسته کامل چراغ خطی
در این مدل دو نوع بسته یا کیت نور وجود دارد که هر کدام نیازهای خاصی را برطرف می کند.

یک نوع کیت مسیر به سادگی در جعبه اتصال به سقف نصب می شود و در واقع بعد از نصب ثابت است. در این بسته نوری لامپ ها روی یک نوار  بازوی ثابت یا قابل تنظیم متصل می شوند. لامپ ها می توانند چرخش داشته باشند اما قادر به حرکت به جلو و عقب در امتداد نوار نیستند.

نوع دیگری که در این بسته قرار دارد شامل مسیر، لامپ ها قابل تنظیم نور و بست های نصب می باشد. با استفاده از این کیت ها، می توانید لامپ ها را به جلو و عقب در کنار نوار بچرخانید و همچنین اگر تمایل دارید چراغ های اضافی را به خط اضافه کنید.

2. مسیر خطی

این مدل از چراغ های خطی از یک نوار یا مسیری که معمولا در اندازه 2 فوت، 4 فوت، 6 یا 8 فوت است، استفاده می کنند.

در این مدل قطعات به راحتی می توانند بر روی نوار یا مسیر اضافه شوند و در واقع قابل سفارشی شدن هستند. بنابراین شما می توانید یک طرح سفارشی برای اتاق خود ایجاد کنید. شما می توانید سبک چراغی را که می خواهید انتخاب کنید و موقعیت آن ها را در هر نقطه از مسیر خطی تعیین کنید.

3. سیستم های تک ریل خطی

سیستم های تک ریل خطی دارای انعطاف پذیری بالایی هستند که از این رو این محصولات می تواند به صورت منحنی برای ایجاد شکل های گرد ایجاد شوند.

برخلاف مدل مسیر خطی که روی سطح سقف تخت قرار می گیرد، نوع تک ریل از سقف بیرون می آید و یک نگاه جدید و ویژه را به محصول می دهد.

انواع چراغ خطی از نظر نوع نصب:

  • چراغ توکار
  • چراغ روکار
  • چراغ آویز

مزایای چراغ خطی

دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد و به صورت جداگانه قابل تغییر و تنظیم برای سفارشی کردن نور در اتاق شما را دارد.
در بعضی از مدل های این چراغ ها این امکان وجود دارد که نقطه ای را در طول مسیر و خط مشخص کرده و لام را در آن قسمت قرار دهید.
قابلیت اتصال به سقف و ودیوار را دارد.
در این نوع چراغ ها از انواع لامپ ها همچون لامپ های هالوژن ولتاژ پایین و انواع لامپ های LED استفاده می شود.
دکوراتیو بوده و زیبایی خاصی به فضا می دهد.

lampsplus.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *