مقاله ها

ارتفاع استاندارد نصب چراغ دیواری

ارتفاع استاندارد نصب چراغ دیواری
4/5 - (1 امتیاز)

ارتفاع استاندارد نصب چراغ دیواری : چراغ های دیواری به طور کلی برای روشنایی محیط یا ایجاد نور سایه روشن برای دکوراسیون  نصب می شوند. از این رو ارتفاع مناسب را باید تابع عواملی همچون طراحی و هدف از روشنایی، سبک دکور و ارتفاع سقف دانست. بنابراین زمانی که قصد نصب چراغ های دیواری را دارید باید عوامل را بررسی کرده و سپس ارتفاع مناسب را انتخاب کنید.

ارتفاع مناسب برای نصب چراغ دیواری

ارتفاع استاندارد برای چراغ های دیواری خاص

بعضی از چراغ های دیواری به منظور خاصی نصب می شوند. مثلا چراغ های دیواری نصب شده در حمام، یا چراغ دیواری نصب شده در بالای تخت خواب برای مطالعه. این گونه چراغ های دیواری نیاز به ارتفاع خاصی دارند که منطقی است. در این شرایط باید آینه های موجود در حمام یا آینه اتاق خواب را کمی بالاتر از دید چشم نصب کرد. به عنوان مثال، چراغ ها را در حدود ۶۰ تا ۶۶ اینچ از کف در هر طرف آینه نصب کنید. برای نصب چراغ ها در بالای تخت برای مطالعه ، باید چند اینچ بالاتر از جایی که سرتان هنگام خوابیدن روی تخت قرار می دهید، نصب کنید.

ارتفاع سقف

اگر ارتفاع سقف حدود ۸ فوت یا کمتر است، ۶۰ اینچ از کف فاصله داده و سپس چراغ دیواری را نصب کنید. در عوض، اگر ارتفاع سقف ۱۰ فوت یا بیشتر باشد، چراغ ها را کمی بیشتر از ۶۶ اینچ از کف نصب کنید.

خرید چراغ مطالعه 

هدف از نصب چراغ های دیواری

چراغ دیواری را در ارتفاع مناسب نصب کنید تا مانع از بروز نور خیره کننده شود. چراغ های دیگر مانند چراغ های رشته ای را می توان در امتداد کف یا سقف نصب کرد تا نور کمی در اتاق یا راهرو ایجاد شود. اگر چراغ های دیواری را به منظور تامین نور و نورپردازی در نمایشگاه های آثار هنری یا موزه ها استفاده می کنید، باید چراغ های دیواری را فقط در بالا یا در زیر آثار هنری قرار دهید تا تابلو یا شی ء موردنظر را برجسته کنید بدون این که تابش نور مستقیم یا سایه را بر روی شیء ایجاد کنید.

سبک نورپردازی در تعیین ارتفاع استاندارد

سبک نورپردازی و میزان نور تابیده شده در تعیین ارتفاع استاندارد برای نصب چراغ های دیواری تاثیر گذار است. بعنوان مثال، وسایل تزیینی بزرگ و چراغ های اطراف آن را روی دیوار یک اتاق بزرگ را در نظر بگیرید. اگر این وسایل در ارتفاع نا مناسب نصب شده باشند، مزاحم مهمانان و افراد خانواده می شوند. در این صورت این گونه وسایل و چراغ های دیواری را باید به اندازه کافی بالا نصب کنید.

از سوی دیگر، وسایل کوچک تر را در یک اتاق کوچک مجسم کنید. این گونه وسایل باید در ارتفاع کمتری بر روی دیوار نصب شوند. در این صورت با تابیده شدن نور چراغ دیواری بر روی آن موجب می شود تا به نظر بزرگ تر بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *