مقاله ها

راه های صرفه جویی در مصرف برق برای کاهش مبلغ قبض برق خود

امتیاز دهید

هیچکس شوک دریافت یک قبض برق سنگین (از نظر مبلغ) را دوست ندارد. اما خوشبختانه راه هایی برای ذخیره و صرفه جویی در صورتحساب هر ماه وجود دارد. مهمترین نکته برای یادآوری این است که هیچ گلوله جادویی و هیچ چیز دیگری وجود ندارد که به کمک آن بتوانید نصف قبض را بلاک کنید. (هیچ کاری نمیشود کرد که نصفش را پرداخت نکرد) در عوض، بهترین راه برای صرفه جویی در صورت حساب برق شما این است که تمام روش های استفاده از برق را بررسی کنید و سعی کنید هر یک از آنها را کاهش دهید، که میتوانید به مقدار قابل توجهی صرفه جویی نمایید.

نحوه صرفه جویی در مصرف برق و کاهش هزینه قبض برق مصرفی

 

مبانی صرفه جویی در قبض برق شما

دو روش اساسی برای صرفه جویی در صورت حساب برق وجود دارد: اولین روش استفاده از لوازم خانگی کمتر است، و دوم خرید آنهایی است که از برق کمتری استفاده می کنند. شما باید هر دو رویکرد را متعادل کنید تا به طور کلی سود را به حداکثر برسانید. هنگامی که شما می خواهید یک خرید بزرگ انجام دهید ، تمرکز خودرا بر روی نشان انرژی لوازم ، و صرفه جویی در صورت حساب برق خود بگذارید.

روشن و خاموش شدن وسایل الکترونیکی هنگام استفاده از آنها
ترک یک دستگاه هنگام استفاده غیرمجاز موجب صرفه جویی در مصرف برق می شود. در صورت امکان، شما همچنین باید دستگاه را از پریز برق جدا کنید. بیشتر دستگاه های الکترونیکی حتی زمانی که خاموش می شوند، هم برق مصرف میکنند برای بعضی از این خانه ها این کار ممکن است ۵ یا حتی ۱۰ درصد از صورتحساب برق را به حساب آورد، که نشان دهنده پول زیادی برای انباشته شدن  است. یک راه حل عالی استفاده از یک نوار قدرت صرفه جویی در انرژی است که برق کمتری نسبت به زمانیکه  چندین دستگاه به طور جداگانه به دیوار متصل اند، استفاده میشود، و اجازه می دهد که شما چندین دستگاه را در یک زمان روشن یا خاموش کنید.

چراغ های فلورسنت فشرده یا LED را خریداری کنید
چراغ های ال ای دی ۷۵ درصد انرژی کمتر نسبت به لامپ های رشته ای مصرف میکنند و ۳۵-۵۰ بار بیشتر عمر میکنند،آنها حرارت بسیار کمی تولید می کنند که می تواند هزینه های خنک کننده را کاهش دهد. لامپ های فلورسنت فشرده یا CFL ها حدود یک چهارم برق لامپ های رشته ای را مصرف می کنند و حدود ۱۰ برابر بیشتر از لامپ های رشته ای عمر میکنند. هر دو نیاز به زمان کمتری در پلکان در حال تغییر لامپ ها دارند و حتی آنها را مطلوب تر می سازند.بدین صورت از صرفه جویی در هزینه و راحتی انرژی و روشنایسی کاراتر بهره مند شوید.

۳٫خنک کننده هوا با نشان انرژی را خریداری کنید

باتوجه به گفته وزارت انرژی، تقریبا نیمی از مصرف انرژی در خانه شما به سیستم گرمایشی و خنک کننده می انجامد. در حالی که راه های زیادی برای گرم کردن یک خانه وجود دارد، اکثر سیستم های خنک کننده برقی هستند. به همین دلیل تغییر به یک سیستم خنک کننده با نشان انرژی بسیار کارآمد است. از آنجایی که سیستم خنک کننده از انرژی بسیار زیاد استفاده می کند، حتی یک کاهش نسبتا کوچک در مصرف انرژی می تواند باعث صرفه جویی بیشتر در قبض برق شما شود.

آبگرمکن خود را کنترل کنید
وقتی که قبض برق با مبلغ بالا می آید آبگرمکن شما یکی دیگر از مجرمان بزرگ است،آن انرژی زیادی را صرف گرم کردن آب می کند و انرژی بیشتری را برای جلوگیری از سرد شدن آن آب صرف نماید. تبدیل حرارت به حدود ۱۲۰ درجه و  اضافه کردن یک روکش عایق می تواند دو راه برای صرفه جویی  بر روی قبض باشد. نه تنها هزینه کمتری برای رسیدن به درجه حرارت پایین تر صرف میشود، بلکه شما نیز پول را ذخیره می کنید زیرا پتو گرما را بهتر نگه می دارد.

یک انتخاب دیگر این است که آب گرم کن خورشیدی را بسنجید، آبگرمکن های خورشیدی نیاز به پمپاژ ندارند زیرا آب گرم در داخل مخزن از طریق جریان گرماسفون افزایش می یابد. در حالی که هزینه اولیه گران تر از دستگاه های سنتی است،آب گرم کن های خورشیدی می توانند تقریبا ۲۳ درصد در هر ماه نسبت به آبگرمکن های غیر خورشیدی صرفه جویی کنند.

یک ترموستات قابل برنامه ریزی را نصب کنید
کنترل دما تلنگر خوبی یرای سیستم گرمایشی است و نصب یک ترموستات قابل برنامه ریزی که درجه حرارت را در برنامه تنظیم می کند یک راه عالی برای کنترل هزینه های الکتریکی شماست. در طول ساعات زمانی که یک خانه خالی است، یک ترموستات قابل برنامه ریزی می تواند برای درجه حرارت پایین تر تنظیم شود و مقدار قابل توجهی از انرژی را ذخیره کند.

۶٫بستن کانال های هوا

اگر خانه شما از طریق هوای فشرده گرم و یا سرد می شود، بستن و عایق کردن مجرای هوا یکی از بهترین راه های برای صرفه جویی در صورتحساب برق است. با بستن مهر و موم کردن کانال های هوا می توانید کارایی یک سیستم گرمایش و خنک سازی خانگی را تا ۲۰ درصد افزایش دهید، و عایق بندی آنها می تواند آن را حتی بیشتر هم بهبود بخشد.

یک ماشین لباس شویی و خشک کن دارای نشان انرژی بگیرید
لوازم خانگی دارای نشان انرژی ، مانند ماشین لباس شویی و خشک کن، می توانند به سرعت بر روی قبض برق شما صرفه جویی کنند. این موضوع مخصوصا در مورد خشک کن ها با توجه به مقدار زیادی انرژی که آنها استفاده می کنند صدق می کند. گرفتن یک ماشین لباس شویی یا خشک کن جدید دارای نشان انرژی برای جایگزینی یکی از قدیمی ها می تواند پول کافی را ذخیره و صرفه جویی کند و چند سال برای خود هزینه کند.

استفاده از لوازم خانگی در شب
از آنجایی که اوج بارهای انرژی برای شبکه انرژی محلی شما در طول روز اتفاق می افتد، ممکن است در شب از لوازم خانگی استفاده کنید. اگر می توانید، از لوازم خانگی، به ویژه آنهایی که بزرگتر هستند مانند خشک کن، ماشین ظرفشویی و اجاق، در هنگام گرم ترین وقت روز،استفاده نکنید،شما با این کار روی قبض برق خود صرفه جویی خواهید کرد،حتی انرژی موثر ماشین های ظرفشویی در شب کمتر و ارزان تر است،استفاده از لوازم خانگی در شب که سردتر است، در طول ماه های تابستان نیز کار خنک کننده ها را آسان تر میکند.

پنجره ها را بررسی کنید
چیز دیگری که می توانید انجام دهید برای کمک به بهبود کارایی انرژی خود و کاهش قبض برق این است  که مطمئن شوید منافذ پنجره ها مهر و موم شده باشند زمانی که بسته هستند. با به حداقل رساندن تبادل هوا بین خانه و هوای بیرونی، می توانید کارایی سیستم های گرمایش و خنک سازی خود را به حداکثر برسانید. اگر منافذ پنجره ها به درستی بسته نشوند، جایگزین کردن آنها با پنجره های دارای نشان انرژی،شرایط صرفه جویی در انرژی را در خانه فراهم می کند. اگر جایگزینی در داخل چاره ساز نیست،منافذ پنجره ها را با سیلانت پنجره و بتونه (عامل های درزگیر) یا پوشش پلاستیکی مهر و موم کنید. این محصولات هوای سرد محیط را حفظ می کنند و از بیرون رفتن هوا و هدر رفتن انرژی جلوگیری می کنند.

از پنکه برای خنک کننده استفاده کنید
یک راه آسان برای صرفه جویی در قبض برق شما این است که پنکه ها را به  خنک کننده ها اضافه کنید،با بهبود اثر خنک کننده ها، در واقع انرژی بیشتری از پنکه ها صرفه جویی میشود.

صرفه جویی در قبض برق با آماتیس

هنگامی که به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در صورتحساب برق خود هستید، باید به بررسی محصولات در آماتیس مراجعه کنید. این مکان بسیار عالی برای پیدا کردن لوازم دارای نشان انرژی یا صرفه جو در مصرف انرژی است که شما نیاز دارید. همه چیزهایی که باید انجام دهید عبارتست از وارد کردن کلمات کلیدی در کادر جستجو و استفاده از فیلترها برای محدود کردن نتایج به دست آمده توسط نام تجاری، برای دستگاه های خاص و یا حتی با محدوده قیمت. خرید با اعتماد به نفس از فروشنده با درجه بالاتر و دقیقا آنچه شما نیاز دارید بدون نیاز به ترک خانه خود. فاکتور و سازه در الگوهای استفاده دقیق تر، مانند لباس خشک کردن در گرمای روز، و صرفه جویی واقعا بالا می آید.

1 دیدگاه در “راه های صرفه جویی در مصرف برق برای کاهش مبلغ قبض برق خود

  1. ناشناس گفت:

    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *