مقاله ها

چگونه نورپردازی راهرو و راه پله منزل را انجام دهیم؟

نورپردازی راهرو
امتیاز دهید

نورپردازی راهرو و راه پله منزل بسیار مهم است. صاحبخانه هایی که ورودی منزل آن ها را راهروهای تاریک و دراز تشکیل می دهد یا این که در منزل خود راه پله دارند، می دانند که نورپردازی این فضاها چقدر اهمیت دارد. چقدر دشوار است که کودکان یا میهمانان شما در این فضاها تاریک قرار گیرند. بنابراین برای پیدا کردن دانش نورپردازی راهرو و راه پله این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

روش سنتی نورپردازی راهرو و راه پله منزل

در روش سنتی برای نورپردازی این مکان ها از سقف کاذب استفاده می شود که ان هم دارای مزایا و معایبی است. استفاده از سقف کاذب فقط برای اتاق های بزرگ در منزل شما نیست.  سقف کاذب را میتواند در راهروها و راه پله ها هم نصب کنید. نصب این نوع سقف ها با ارتفاع سقف شما تعیین می شود. درست مثل هر اتاق دیگری، با چند استثناء. چراغ ها باید 7 فوت از کف سقف آویزان باشند. البته به یاد داشته باشید که چراغ های آویز بهترین گزینه برای نورپردازی پله های شما نیستند. مگر اینکه راه پله منزل شما پاگرد نیمه داشته باشد. همچنین سقف های کوتاه و چراغ های آویز هم خوانی خوبی با هم ندارند.

روش شگفت انگیز نورپردازی راهرو

اگر یک راهرو فوق العاده طولانی داشته باشید یا بخواهید نور را به صورت یکنواخت توزیع کنید، می توانید از دیوارها کمک بگیرید. مانند اتصالات سقف، اندازه دیوارهای دیواری شما براساس اندازه فضا است، اما به جای توجه به ارتفاع سقف، باید به عرض راهرو توجه کنید. وسایل روشنایی دیواری باید در حدود 6-8 فوت از هم و حدود 5 فوت از کف فاصله داشته باشند .

راه خیره کننده نورپردازی راهرو

اگر دیوارهای راهرو شما پوشیده از قاب عکس های خانوادگی است بنابراین نیاز به نورپردازی ویژه ای دارید. بهترین گزینه در این حالت استفاده از چراغ ریلی است. این چراغ ها بر روی مسیر خود قابل تنظیم هستند. بنابراین شما می توانید در هر قسمت که نیاز دارید ان ها را تنظیم کنید. یا این که نور را هر جا که نیاز دارید هدایت کنید. گزینه مناسب دیگری که می توانید استفاده کنید، ریسه LED یا چراغ های نواری ال ای دی است. شما می توانید آنها را در امتداد لبه سقف یا حتی پایه های پله استفاده کنید. روشنایی این ریسه ها سبب امن شدن پله های منزل شما می شوند. به خصوص در شب هنگامی که شما نمی خواهید نور اضافی را روشن بگذارید. ویژگی این ریسه ها این است که دارای رنگ های جذاب و خلاقانه ای هستند که با سلیقه و دکوراسیون منزل شما هماهنگ می شوند.

blog.1000bulbs.com

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *