مقاله ها

ویژگی های یک چراغ مطالعه خوب

چراغ مطالعه خوب
5/5 - (2 امتیاز)

همه افرادی که اهل مطالعه یا انجام کارهای ترسیمی و طراحی هستند، می دانند که نور لازمه کارشان می باشد. اما خیلی از وقت ها همین نور مسئله ای چالش برانگیز می شود. نور یا خیلی زیاد است و یا کم. به همین دلیل باید از چراغ مطالعه خوب و با کیفیت استفاده کرد تا این مشکلات برطرف شود.

حالا این سوال مطرح می شود که چراغ مطالعه خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

ارتفاع پایه مناسبی داشته باشد.

یکی از ویژگی های چراغ مطالعه خوب این است که ارتفاع پایه مناسبی داشته باشد. در زمان خرید چراغ مطالعه خیلی اهمیت دارد که ارتفاع میز خود ا اندازه گیری کرده. و بر اساس آن چراغ مطالعه مناسب را خریداری کنید.  چراغ‌ هایی که دارای پایه کوتاهی هستند، برای میزهای کم وسعت مناسب‌ اند. به عبارتی هر چه ارتفاع پایه چراغ بلندتر باشد، محیط بیشتری را روشن می‌کند.

حباب کاربری مناسبی داشته باشد.

بعضی از حباب ها در چراغ های مطالعه مات، شفاف و یا نیمه شفاف هستند. باید متناسب با عادت مطالعه خود حباب مناسبی را انتخاب کنید. حباب های مات چراغ مطالعه قادرند تا نور را به سمت بالا یا پایین هدایت کرده. و شرایط نوری مناسب را فراهم کنند.

ارتفاع و سایز کلاهک مناسبی داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی های چراغ مطالعه خوب این است که دارای ارتفاع و سایز کلاهک مناسبی باشد. در این صورت است که لامپ چراغ از زیر آن مشخص نمی شود.

هنگامی که لامپ از زیر کلاهک چراغ مطالعه دیده شود، نور آن به خوبی به اطراف تابیده نمی شود. بنابراین سایه خود لامپ نیز دیده می شود. و این برای مطالعه کردن بسیار مضر است.

چرا که یکی از اصول نورپردازی این است که کمترین سایه ممکن برای مطالعه ایجاد شود. سایه ها عامل مزاحم و خسته کننده چشم هستند.

نور خوب و با کیفیتی داشته باشد.

یکی از گزینه های مهم برای انتخاب چراغ مطالعه خوب، این است که دارای نور با کیفیتی باشد. امروزه برای این که این هدف محقق شود از چراغ مطالعه ال ای دی استفاده می شود. این چراغ ها دارای نور بسیار مناسبی هستند. و به علاوه عمر بسیار بالایی دارند.

شاید خواندن این مطلب هم مورد نیاز شما باشد:

دلایل برتری چراغ مطالعه LED با چراغهای معمولی

شرکت آماتیس عرضه کننده بهترین چراغ مطالعه ال ای دی در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد. شما میتوانید برای خرید انواع چراغ مطالعه به فروشگاه اماتیس مراجعه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *