اخبار متفرقه

آموزش نورپردازی حمام و دستشویی

امتیاز دهید

قسمت پنجم حمام و توالت

۱

نورپردازی حمام را فراموش نکنید. معمولا اهمیت نورپردازی حمام دست کم گرفته می شود و افراد علاقه چندانی به صرف زمان و هزینه برای این کار ندارند. معمولا روی آینه نورپردازی انجام نمی شود و اغلب اوقات از یک لامپ سقفی برای روشن کردن دستشویی، آینه و دوش استفاده می شود. اما امروزه با افزایش استفاده از انواع جکوزی ها و دوش های بخار در حمام، افراد وقت بیشتری را صرف ریلکس کردن در حمام می کنند. با توجه به اینکه معمولا روز را با حمام کردن شروع یا پایان می دهید بهتر است به نورپردازی آن اهمیت بدهید.

  • معمولا برای نورپردازی حمام از لامپ های هالوژن استفاده می شد اما امروزه لامپ های فلورسنت فشرده گزینه بهتری محسوب می شوند.

۲

برای محیط هایی با ابعاد بیش از ۱۰۰ فوت مربع بهتر است از نورهای تزئینی یا نورهای روبه پایین محفظه دار استفاده کنید. برای روشن تر شدن محیط در فضاهای بزرگ تر می توانید از تجهیزات روشنایی نزدیک به سقف استفاده کنید.

۳

روی آینه ها را نیز نورپردازی کنید اما دقت کنید که اینکار ممکن است باعث ایجاد سایه روی صورت شود. سعی کنید لامپ را مستقیما روی آینه نصب نکنید تا از ایجاد سایه روی صورت جلوگیری شود.

  • استفاده از پایه دیواری در اطراف آینه یکی از بهترین راه ها برای حذف سایه ایجاد شده روی صورت است. برای آینه هایی با عرض کمتر از ۴۸ اینچ از پایه دیواری عمودی استفاده و در فاصله ۱۹۰ الی ۲۰۳ سانتی متری کف نصب کنید.
  • در صورت استفاده از لامپ های بدون قاب سعی کنید لامپ هایی با توان کمتر از ۴۰ وات انتخاب کنید. تجهیزات روشنایی با شیشه شفاف نباید بیش از ۷۵ وات داشته باشند. در صورت استفاده از لامپ کم مصرف، باید طیف رنگی را با دقت تنظیم کرد تا چهره را بهتر و واقعی تر نشان دهند. استفاده از نور سفید مناسب می تواند تن رنگی چهره را بهتر و دقیق تر نشان دهد.

۴

سعی کنید در قسمت های مختلف، نور بیشتر و مناسب‌تری هم برای تزئین و هم افزایش نور استفاده کنید. مثلا یک نور محو که به سمت آثارهنری متمایل باشد یا پخش نور روی دستشویی یک لایه نور اضافه ایجاد می کند که به زیباتر شدن محیط کمک می کند.

  • برای روشنایی دوش نیز از نورپردازی جهت دار یا سقفی استفاده کنید و آن را بر روی دوش یا کاشی کاری حمام بتابانید تا درخشش‌شان بیشتر شود.
  • نورپردازی بالای کمدهای لباس را فراموش نکنید. استفاده از نورهای محو و محفظه دار برای این کار مناسب است.

برای دیدن چراغ های مناسب سرویس حمام و دستشویی، پیوند چراغ ضد آب led را دنبال کنید.

چراغ ضد آب led گرد ۱۵ وات

پنل LED روکار ضداب ۱۵ وات ایران زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *