مقاله ها

انواع چراغ زیر کابینتی

انواع چراغ زیر کابینتی
امتیاز دهید

در مقاله قبل به معرفی چراغ زیر کابینتی پرداختیم. امروز در این مقاله سعی شده تا انواع چراغ زیر کابینتی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

همان گونه که قبلا هم توضیح داده شده است، چراغ زیر کابینتی در درجه اول باید از نوع سرد بوده و تولید حرارت و گرما نداشته باشند. چرا که در این صورت سبب خرابی کابینت های شما می شوند.

انواع چراغ زیر کابینتی

  • چراغ زیر کابینتی هالوژن
  • چراغ زیر کابینتی فلورسنت
  • چراغ زیر کابینتی نواری LED

چراغ زیر کابینتی هالوژن

چراغ های هالوژنی و زنونی در طرح ها و اشکال مختلفی طراحی و تولید شده و این قابلیت را دارند که زیر کابینت های شما نصب شوند . این چراغ ها می توانند نور مورد نظر شما را تامین کنند.

ایراد چراغ های هالوژنی این است که دارای نور خیره کننده ای هستند و از این رو ممکن است سبب آزار چشم شوند و یا ممکن است گرم شدن آنها به لوازم شما آسیب بزند.

یکی دیگر از ایراداتی که به این دسته از چراغ ها وارد است، این است که تولید نور بسیار زیادی دارند. از این رو باید تعداد کمی از این چراغ ها در زیر کابینت نصب کنید که خود این کار هم معایب دیگری را به همراه دارد.

این چراغ ها دارای نکته مثبتی نیز می باشند. ویژگی بارز این چراغ ها این است که سیم کشی آسان و راحتی دارند.

چراغ زیر کابینتی فلورسنت

فلورسنت ها باریک و پر نور بوده و به راحتی در زیر کابینت متصل می شوند. مزیت این چراغ ها این است ه از رو به رو دید ندارند و نور خوبی را هم تولید می کنند. به علاوه دارای سیم کشی آسان، بدنه محکم و بادوام نیز می باشند.

از معایب فلورسنت ها هم می توان به هزینه های بالا و تولید اشعه یو وی در حد کم اشاره کرد.

البته این نکته را هم باید اشاره کرد که اگر فلورسنت های زیر کابینتی از نوع ال ای دی باشند که دارای مزایای بسیار زیادی می باشند و استفاده از آن ها توصیه می شود.

چراغ زیر کابینتی نواری LED

ریسه های نواری ال ای دی دارای طول عمر بالا و نور بسیار با کیفیتی می باشند. همچنین مصرف انرژی در آن ها کمتر و به صرفه تر از چراغ های فلورسنتی ساده است.

از مزیت های این چراغ ها می توان به جذابیت بالای آنها ، دوام زیاد ، مصرف کم انرژی و تابش نور با کیفیت و ملایم اشاره کرد. این ریسه ها دارای رنگ بندی های زیبایی بوده و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند. نیاز به تعمیر و نگهداری نداشته و می توانند کاملا سلیقه شما را پاسخگو باشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *